torsdag 5 december 2013

När brandlarmet går

När vi varit här förr så har brandlarmet gått lite titt som tätt utan att det varit nån fara.
Igår vid 23-tiden gick det också men jag tänkte inte så mycket på det och läste vidare i min bok.
Sen hör jag människor.
En kvinna skriker FIRE och jag hör den thailändska vakten prata upprört.

Niklas kommer ut från sovrummet och frågar vad det är som händer.
Vi går ut på balkongen och ser rök från våningen ovanför.
Några går upp och kollar läget, jag vill inte lämna barnen ensam.

Det är en diskmaskin som fattat eld hos en finsk familj med 3 barn. Mamman hörde en smäll och sen kom det massa rök.
Hade dem inte varit vakna så hade dem fått i sig den giftiga röken och säkert inte mått så bra som dem gjorde idag.
6 pulversläckare användes och lägenheten var helt vit.

Så här ser en thailändsk brandman ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar