måndag 30 december 2013

Mitt 2013

2013 börjar närma sig sitt slut och det är dags att sammanfatta året.
Det har inte varit mitt bästa bloggår direkt men till nästa år ska jag bli bättre på det.
(Texten som är rosafärgad är länkar till andra inlägg som jag skrivit om just den incidenten)

JANUARI
Årets första dag spenderades i Hudiksvall, faktiskt den enda gången jag kom dit i år --> skärpning 2014
Jag började träna, kom in i det jättefort och älskade det verkligen.
Jag fick det jag saknade 2012, ett jobb, på Maxkompetens för 5 veckor framåt med InstoreBusiness.
Tina, som är en av mina bästa vänner, åkte till Australien, men innan dess var jag nere i Skåne hos henne en helg och bara myste.
Barnen avlöste varandra i diverse sjukdomar.
FEBRUARI
Uppdraget med Kosing drar igång efter den roliga KickOffen vi hade i Sigtuna.
Jag hade en hyrbil under hela tiden som jag blev bästis med, en språjlans ny Volvo S60.
Paulina började dansa på FunkyKidz här i Sjöstan, vilken hit!
Melodifestivalen startar.
Sjukdomarna fortsatte att avlösa barnen.

 MARS
Jag åkte på värsta ögoninflammationen som ALDRIG gav med sig.
Kosing-uppdraget tog slut och nu tänkte jag kurera mig med ögonen och allt annat.
Jag svimmade på gymmet efter att ha kört crosstrainern en halvtimme, inga konstigheter egentligen, ambulansen kommer och jag hamnar på någon slags hjärtmottagning. I båset mitt emot ligger min mamma som också fått åka in akut, helt ovetandes om varandra. Du kan läsa om händelsen HÄR.
Sjukstugan höll fortfarande i sig med andra ord.
APRIL
Hade fortfarande problem med mina ögon och åkte på diverse andra saker, barnen med.
Paulina tog hål i öronen, utan ett ljud, jag grät - inte hon.
Det blev officiellt att Karin skulle delta i Biggest Loser och det började äntligen att sändas på tv.
Jag fick ett nytt uppdrag med InstoreBusiness som inte alls gick som någon av oss hade tänkt dessvärre.
Min mobil blev stulen rakt framför näsan på mig av den s.k. lappligan som jag fick läsa om i Aftonbladet samma dag. Tror inte jag nånsin har varit så arg som jag var då.
Jag började med LCHF igen.
Min nuvarande chef ringde mig och erbjöd sommarjobb efter att ha sett mitt CV på Arbetsförmedlingen.
MAJ
Sommaren kommer äntligen.
Jag går på hälsokontroll för jag känner mig dålig efter svimningen och sådär, har fortfarande inte börjat träna sen det hände. Får inte gå ner mer i vikt för läkaren och inte anstränga mig så hejdå LCHF och träning.
Lisa fyller 30 år och ställer till med en hejdundrande fest, skitkul!
Jessica får sin efterlängtade Walter.
Paulina har dansuppvisning på Älvsjömässan med FunkyKidz.
Nathalie utvecklar en fruktansvärd kattfobi sen en katt sprungit rakt mot henne i full fart när hon skulle gå uppför en trappa när hon inte var beredd.
Annas Micke fyller 30 år och även där blir det fest.
Jag började jobba på Kvarnen.
 JUNI
Jag jobbar och jobbar och jobbar och trivs verkligen hur bra som helst direkt.
Nathalie blir både napp- och blöjfri med bara några dagars mellanrum, stolt tjej och mamma!
Midsommar firas på Ingarö och det var nog det bästa firandet nånsin.
Finalen i Biggest Loser är och jag håller tummarna för att Karin ska vinna Hemmapriset men hon var ändå bäst i mina ögon.



JULI
Jag jobbar fortfarande en hel del, varje helg, och det är fortfarande lika kul.
Det blev busstrejk och väldigt krångligt för mig att åka till jobbet, men det gick.
Tvärbanan slutade även den att gå och höll sig borta längre än planerat.
AUGUSTI
Hanna och jag har en heldag på Grönan, som jag hade längtat! Vi åkte karuseller i regnet och jag vann för första gången en stor mjölkchoklad på chokladhjulet.
Jag fick veta att jag skulle få fast anställning på jobbet och lyckan hade inga gränser.
Paulina bestämde sig för att ta ut sina örhängen, det ville aldrig läka.
Jag tog ledigt mellan sommarvikariatet och mitt fasta schema så vi bilade ner till Astrid Lindgrens Värld och Ullared.
 SEPTEMBER
Jag försöker komma in i det nya på jobbet och det är mycket nytt att lära sig, jag gillert!
Paulina fyller 5 år och hon har sitt första lämna-hämta-kalas.
OKTOBER
Ida och Johanna kommer över på tjejkväll och vi hamnade sen bland Söders krogar.
Jag fyller år, 29 närmare bestämt, får massa presenter från olika håll.
Jag blir gravid. Jag känner det på mig och det är det sista jag vill. Jag testar mig samma dag som det går och ett starkt plus går att utläsa. Bestämmer mig för abort utan att blinka.
Några dagar efteråt tar jag ännu ett beslut, jag vill separera med Niklas.
Jag har bott i Stockholm i 9 år.

NOVEMBER
Det är dags för abort. Det upptäcks en cysta som är godartad men alldeles för stor så den ska hållas under uppsyn.
Jag hittar en lägenhet på Hemnet som jag förälskar mig i. Ringer mäklaren. Får träffa säljaren som visar mig lägenheten och jag blev om möjligt ännu mer förälskad och det gick inte att undgå honom så han sa där och då: Om Du vill ha den, så får Du den!
Papper skrivs och inflyttning blir 28/2.
Vi åker till Thailand och Mae Phim.
5 dagar senare är vi på väg till Disneyland i Hongkong, oförglömligt.
DECEMBER
Jag har fruktansvärd hemlängtan (som alltid)
Kommer hem lagom till lucia så jag får se mina små tärnor i luciatåget.
Jag blir äntligen brunett och känner mig så nöjd med det.
Nathalie fyller 3 år och har ett litet familjekalas.
Cystan kollas upp och får 2 månader på sig att försvinna annars blir det titthålsoperation.
Paulina upptäcker en lös tand, som hon har längtat!
Julen firas här i Sjöstan i lägenheten och även jag får julklappar.



Det har utan tvekan varit ett händelserikt år med massor av sjukdomar, nytt jobb, stora beslut m.m.
Imorrn kommer den klassiska nyårskrönikan så håll till godo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar