onsdag 5 december 2012

Stockholm + snö =

Inte den bästa kombon.
Jag måste bara få skriva av mig detta så är det ur världen sen och jag kan gå och lägga mig.

Idag har det varit hysteriskt skulle man kunna säga.

När vi vaknar är det mycket snö och det snöar åt alla håll och kanter.
Vi tar tvärbanan och tunnelbanan till dagis då vi inte litade på bussen och det gick smidigt.
Barnen lade sig i de stora drivorna i backen upp till dagis och var superlyckliga.

Hade en dejt i stan med Anna, 20% på Stadium idag och jag som behövde fylla ut min vinteroutfit (hade ju bara jacka) tyckte det var ett ypperligt tillfälle. Och dessutom har Nathalie vuxit ur overallen, hon har haft den 3 ggr liksom.

Hittade allt jag ville ha till ett bra pris, utom overallen då, fanns inte hennes storlek.
Sen var vi in på varenda H&M i city i jakt på overall, SLUT, Lindex, SLUT, KappAhl, SLUT, Åhléns fanns det de här dyra och flashiga overallerna och det köper inte jag för ett par månader.

Jag åkte hemåt i god tid tyckte jag, strax efter 14. Niklas hade uppdaterat mig om att bussarna var inställda och min gröna linje inte gick och jag kunde inte komma in på SL på mobilen så jag testade att ta röd linje till Liljeholmen och byta till tvärbanan för den skulle väl ändå gå?
Stod och väntade en halvtimme innan jag gav upp, vagnfel i Gröndal.
Åker till Slussen och provar gröna linjen, den går, men i snigelfart.
Jag måste hem och hämta pulkan så att vi tar oss hem från dagis tänker jag.

På Gullmars möts jag av att tvärbanan är helt inställd i båda riktningar så jag joggar/kutar/pulsar i den oplogade snön hela vägen hem, kl 16 var jag hemma.

Bytte till mina nya pjux och grabbade en pulka och promenerade upp till Skanstull.
Fick världens skavsår, varför skulle jag ens inviga skorna när jag ändå var dyngsur?

De blev överlyckliga att jag tagit med pulkan till dagis men var inte särskilt hjälpsamma vid påklädningen, varför skulle dem liksom?
Jag skjutsade dem till t-banan, åkte en station och väntade sen en dryg halvtimme på tvärbanan som var, tadaaa, försenad men vi kom hem strax före 18, tur att vi hade matrester som bara kunde värmas på.
Och grym jävla träningsvärk fick jag, otränad tjej hej! (har inte sprungit sen Tjejmilen i sep)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar