söndag 30 december 2012

Nyårskrönika

Jag gör en likadan som jag gjort sen 2007.

Året var 2012

1. Gjorde Du något i år som Du aldrig gjort förut?
- Sprang Tjejmilen (mitt livs första lopp)

2. Höll Du några av Dina nyårslöften?
- Hade väl inga direkt uttalade löften men gå ner i vikt stod högt upp på listan och det fixade jag.

3. Blev någon/några av Dina vänner föräldrar i år?
- Min lillebror Hans fick en Theo, Nadine fick en Luna, Malin fick en Moa och Michelle fick en pojke (och en massa bäbisar bland mina Facebook-vänner)

4. Dog någon som stod Dig nära?
- Min farfar dog men vi stod inte varandra nära.

5. Vilka länder besökte Du?
- Thailand och Malaysia.

6. Var det något Du saknade under 2012 som Du vill ha 2013? 
- Jobb.

7. Vilket datum kommer Du alltid minnas?
- Fredagen den 13:e januari.

8. Vad är det största Du gjort 2012?
- Genomfört Tjejmilen, och gått ner 20 kg i vikt.

9. Största misstaget?
- Att jobba med endast provisionsbaserad lön.

10. Har Du varit sjuk eller skadat Dig?
- Jag krockade med moppen i Thailand och gjorde illa mig rejält, barnen har nu börjat bli sjuka efter att ha varit immuna mot allt.

11. Bästa köpet?
- Min cykel som ska ta mig runt Vättern en vacker dag.

12. Vad spenderade Du mest pengar på?
- Julklappar ?

13. Gjorde någon Dig riktigt glad?
- Den listan kan göras lång!

14. Vilken låt kommer alltid påminna Dig om år 2012?
- Euphoria med Loreen.

15. Årets bästa film?
- Twilight Breaking Dawn Part II, såg alla med bara några dagars mellanrum, sista Johan Falk-filmen också, Kodnamn Lisa.

16. Var Du gladare eller ledsnare i jämförelse med tidigare år?
- Både och, men mest gladare!

17. Vad önskar Du att Du hade gjort mer?
- Tagit hand om/lyssnat på min kropp.

18. Vad önskar Du att Du hade gjort mindre?
- Inte ge så mycket till dem jag inte får något tillbaka av, I am were a giver.

19. Hur tillbringade Du julen?
- I det Stuifbergska familjehemmet med 18 vuxna och 8 barn.

20. Favoritprogram på tv?
- Kollade inte så mycket på tv, följde endast Greys Anatomy och Melodifestivalen såklart, men från Thailand, och så "30 grader i februari" thailandssåpan på svt1.
 
21. Den bästa boken Du läste i år?
- Kråkflickan av Eriksson & Axlander Sundqvist håller på med fortsättningen Hungerelden.

22. Vad gjorde Du på Din födelsedag?
- Inget speciellt, var med familjen.

23. Finns det någon som gjorde Ditt år ännu bättre?
- Den listan kan göras lång!

24. Vad fick Dig att må bra?
- Att kunna springa igen efter många års krämpor.

25. Vem saknade Du?
- Tina som flyttat till Helsingborg.

26. De bästa nya människorna Du träffade?
- Hanna som jag träffade i somras via ett jobb, vi fann varandra vid första ögonkastet, helt sjukt och så jävla roligt!

1 kommentar:

  1. Så otroligt glad att vi fann varandra, och att man har så fruktansvärt mycket gemensamt med en ny vän gör det bara bättre! :)/ Hannis

    SvaraRadera