fredag 14 december 2012

Nathalie 2 år

Paulina kom in stortjutandes vid 6-tiden imorse, hon hade blött näsblod (såklart!) och var så täppt i näsan så hon inte kunde andas (tyckte hon själv)
Så vi passade väl på att väcka Nathalie samtidigt och ge henne sin stora present, don efter person.
Hon fick en stor kartong med traktorer, olika släp och lite djur, rätt nöjd :)
Niklas lämnade på dagis så jag kunde åka och handla utan att hela dan skulle försvinna och sen började jag med bakandet när jag äntligen kommit hem.
Kokade knäck och gjorde saffranssnittar och kolasnittar och förberedde kalasmiddagen, lasagne, hann bara städa 2 rum så det fick bli som det blev och det gick ju det med såklart.



På dagis hade hon blivit firad med sång ett antal gånger och hon har nästan lärt sig Ja må hon leva.

Jag gjorde en fjärilstårta, tårtan var snyggare än vad bilden visar och den var mumsig och uppskattad.
Posar med vackra gudmor och tremänning Minou

Provar Lunas bilbarnstol

Blåååååååsa ljus

På familjekalaset fick hon Byggare Bob-bok, knoppussel, Barbapapa pussel, Halvan-bok, pyjamas och den talande Pinkie Pie som fanns med på önskelistan så hon var en mycket nöjd tjej när hon slog igen sina blå vid 21-tiden.

Hej sovmorgon?

Underbara älskade unge vad jag älskar Dig! Grattis på födelsedagen gofjärtan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar