fredag 15 juni 2012

Tjejmilen!

OM 78 DAGAR SKA JAG SPRINGA TJEJMILEN!

Jag har aldrig sprungit ett lopp i hela mitt liv, än mindre joggat. Iallafall inte längre sträckor. (Fotbollsträningarna och längdskideträningarna räknas inte)
I gårdagens läge orkade jag knappt springa 1 km innan jag typ dog.
Idag testade jag att jogga 5 km.
Det gick förvånansvärt bra och jag promenerade max 5 minuter totalt.
Jag brukar alltid välja Årstaviken till mina rundor och denna gång tog jag endast den vänstra delen, från Sjöstan sett, den härligt backiga och med det mjuka underlaget.
Hur kom det sig att jag halkade in på den här knasiga idén undrar Ni säkert?
Jag har en vän, en väldigt vacker och rolig vän, Lily heter hon. Hon behövde en fjärde tjej till sin kvartett (så vi vinner resan till New York!) och kom att tänka på lilla mig.
Jag sa inte ja direkt, det får Ni inte tro, men efter att ha funderat lite och när hon sen frågade igen så sa jag JA!
Vi kommer ingå i grupp 10, springa HELA VÄGEN på max 74 minuter.
Om jag håller samma tempo som idag ungefär så kommer jag klara det galant, dessutom så har jag ytterligare 77 dagar kvar på mig att träna så visst klarar jag det!
Och vet Ni nåt ännu knäppare?Jag är sjukt sugen på att köra tjejklassikern nästa år!
Tjejvasan 30 km, Tjejvättern 100 km, Vansbrosimmet 1 km och Lidingöloppet 10 km.
Min underbaring Malin har redan bokat med sin kusin, hon börjar med Lidingöloppet i år och tar resten nästa år och Niklas fantastiska faster håller på att göra den i år.
Jag har inte åkt längdskidor sen 1997, har inte cyklat sen 2003 när jag vurpade, kan inte crawla och springa håller jag på med ;)

Vad tror Ni, skulle jag klara det? Nån som vill haka på så vi kan peppa varann? :)

3 kommentarer:

  1. Kör du tjejmilen för MIN skull så kör jag klassikern för din skulle såklart!!!!

    SvaraRadera
  2. fasen va duktig du är, pepp till dig:) nästan så att jag ska snörapå mig skorna jag med:) /Cattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK, blir så glad! Du kanske ska hänga med på Tjejmilen också Cattis? :)

      Radera