måndag 25 juni 2012

Avslutning

Nu har jag slutat "banta".
Jag kommer i alla mina jeans igen, jag nådde mitt slutmål som var vikten innan graviditet 2 och 3 och jag har börjat springa.
Är sjukt stolt över mig själv och så himla glad och tacksam för alla peppningar och fina kommentarer jag fått nu den senaste tiden.
Jag mår SÅ bra i kroppen och min mage mår jättebra.
Från och med nu ska jag äta min husmanskost igen med undantaget mycket mindre kolhydrater (potatis, ris, pasta) och försöka att hålla mig till snask max 1 gång i veckan samt röra på mig.

Innan jag började min kamp så mätte jag de bredaste ställena på kroppen; mage, rumpa/höfter, lår, arm och under brösten för att se hur stor skillnad det skulle bli.
Det är en sak att se det på vågen men det är måtten som är det mest roliga att jämföra nu så här i efterhand tycker jag.




Vikt: -15 kg
Mage: -12 cm
Rumpa/höfter: -16 cm
Lår: -12 cm
Arm: -3 cm
Under bröst: -5 cm








När jag räknade ut min BMI den 1/4 så låg jag på gränsen till fetma.
Idag ligger jag på normalvikt.
Nu är inte jag ett stort fan av BMI för det ter sig inte alltid så rättvist enligt min mening.
Jag är 178 cm lång.
Raderade nästan alla badbilder på mig i Thailand, Ni kanske förstår varför...
 

7 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat Kikki. Så kul att ha före bilder. Då ser man verkligen skillnaden själv :) Helena.

    SvaraRadera
  2. SNYGGING! Gud va du är duktigt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK! ♥
      Har mysmagen vuxit sen sist?
      Vi måste ses snart!

      Radera
  3. Bra jobbat Kikki :)! Är riktigt imponerad!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snygging! Får man läsa Din blogg eller? ;) KRAM!

      Radera
  4. Du är grym! Så stolt över dig! Puss å kram

    SvaraRadera