måndag 25 juni 2012

Bryggartäppan

En ny lekpark på Gotlandsgatan fick ett celebert besök av mig, tjejerna och mormor igår.

Vi tog båten över till Barnängen och då började det regna såklart.
Hittade skydd under ett stort träd och sen sken solen helt plötsligt.
Nathalie somnade i vagnen och sen kom min mamma.

När vi kom in fikade tjejerna vår medtagna fika innan de sen började utforska parken.
Temat på parken är 1800-tal inspirerat från en bästsäljare; Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström.
Det har varit en del skriverier i tidningarna om den och Nathalie var på utflykt med dagis dit i förra veckan, plus att min mamma hade gått förbi och "förälskat" sig i parken.
 
 Labyrint
 
Det finns rutschkana, balansgång och gungor och sånt också men jag skulle säga att parken lämpar sig bäst från Paulinas ålder och uppåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar