onsdag 27 juni 2012

Hellasgården

Efter dagislämningen imorse, kl 10, powerwalkade jag hem med vagnen och styrde sen kosan mot Hellasgården för att möta upp Lina.
Jag joggade längs Sicklasjön där det är mjukt underlag för jag joggade 5 km igår och det kändes i benen idag så det blev mest powerwalk.
Hade räknat ut på jogg.se att det skulle vara drygt 7 km från dagis. Men det var lite mer än 8 km.
Det tog endast 1 timme och det var verkligen perfekt väder.
Jag hann före Lina så jag gick ner till sjön och kände på vattnet.
Det stod att det var 7 grader i vattnet men det måste ha varit en gammal mätning.
Det var jättemånga som badade så jag stoppade ner mina bara fötter och det ilade verkligen genom hela kroppen, galet kallt!
När Lina kom så var jag lite lätt (läs väldigt) frusen så vi joggade lite för att få upp värmen och vägen var så lerig och vattnig så man behövde fokusera på vägen hela tiden.
Vi mötte en urgullig dam som varnade oss för vägen, att den var så hela vägen, och passade på att fråga hur långt det var runt, en halvmil, perfa!
Vi kör!
Den urgulliga lilla damen hade verkligen rätt i väglaget, det var helt galet.
Vi besteg "berg" efter "berg" och utsikten är ju verkligen helt outstanding.
Men så var det ju det här med att hitta en stig eller nåt så vi kunde komma ner också, det var det som var det svåraste kan jag säga.
Vet inte hur många vägar vi provade som var "återvändsgränder" innan vi äntligen hittade rätt.
Tror vi avverkade 6 km och över 1 ½ timme, men roligt var det! Värsta adrenalinkickarna! :)

Sen promenerade vi tillbaka, Lina tog bussen vid Sickla och det blev 7 km totalt hem till mig.
Kl 14 var jag hemma.
Gick över till DocMorris och köpte Resorb för jag brukar alltid få sån huvudvärk efter jag sprungit, smarta Lina kom på att jag troligtvis både får vätske- och saltbrist och än har jag inte fått nån huvudvärk så jag tror bestämt att fröken Lina hade rätt ;)

Tog en snabbdusch och sen promenerade jag och Niklas till dagis och passade på att mäta den rundan för enligt jogg.se är det 2 km, och RunKeeper 3 km. Så Niklas mätte med BuddyRunner så mellan 2,5 och 3 km är det så då blev det 6 km ytterligare så man kan ju säga att min kropp är lite mör efter att ha promenerat, joggat och bergsklättrat i nästan 30 km på så kort tid.

Undra hur en maratonlöpare känner sig efter ett lopp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar