tisdag 5 juni 2012

18-månaderskontroll

Imorse var vi på BVC hela familjen.
Jag pratade med L om Paulinas trots och hon kom med guidning.
Nathalie fick bygga ett torn av klossar, peka på olika kroppsdelar och hämta och ge en katt till pappa.
MVG.
Något som inte fick MVG var hennes huvudomfång, när vi var där för 2 månader sen var det 50 cm och nu hade det krympt och fontanellen var inte stängd. Om den inte vuxit igen vid 2-års ålder skulle jag höra av mig.
Hon har ändå något större huvud än Paulina och jag kommer inte ihåg när hennes fontanell växte igen så jag väljer att inte oroa mig över det.
Och sen fick hon mässling/påssjuka/rödahundvaccinet, mycket arg tjej fick jag.

Här är siffrorna:

Nathalie
Vikt: 13,8 kg
Längd: 86 cm
Huvudomfång: 49,2 cm

Paulina 18 mån
Vikt: 12,4 kg
Längd: 84 cm
Huvudomfång: 48,7 cm

Jag 18 mån
Vikt: 13,4
Längd: 85
Huvudomfång: 48 cm
 
Här är en mobilbild från igår, hon älskar att sitta på pottan eller toan, gärna med toalettpapper, dock har hon inte uträttat sina behov där ännu men det är ändå ett stort steg att vilja sitta där för jag kommer ihåg att Paulina INTE ville. Nathalie går dit fast hon har kläder på sig också :)

(Hah, tänk att jag tappat en Nathalie i vikt, pretty awesome!)

1 kommentar:

  1. Ja, verkligen awesome :D

    Vad gör man om fontanellen inte växer ihop?

    Vet du, den var faktiskt inte alls god. B&J-glassen. En riktig besvikelse. Nä tacka vet jag chocolate fudge brownie, mmmmm!

    SvaraRadera