tisdag 20 september 2011

Tredagsfirande

I fredags efter dagis fick hon öppna resterande paket samt mormors paket då hon kommit för att hjälpa till.
Hon fick; ringar, Barnen på Bråkmakargatan (bok), Björnbröder bok+sagoCD, Teletubbies (dvd), Kassaparat, Pippi-badlakan, Pippi-musik, Bamsepussel, Emilpussel och fiskeset (för badkaret) av oss.
Alvin & gänget, Lilla Jönssonligan på dvd och godis av mormor.

Middagen bestod av köttfärslimpa, hemmagjord potatismos, brunsås och smörstekta tratt- och vanliga kantareller och sallad, lingonsylt och svartvinbärsgelé till då.
Det var försvinnande gott!

Tårtan var enkel, en jordgubbstårta ville hon ha så det fick hon, hela gick åt då Paulina åt upp den sista biten :)

I present av Niklas släkt fick hon; bärbar DVD-spelare, Emil i Lönneberga på dvd, massa pärlor och tråd.

På lördagen kom min morbror med familj och hälsade på. Vi bjöd på sen lunch bestående av karréstek och potatisgratäng och en sallad och till efterrätt en äppelpaj med marsansås.
Mamma och jag är värsta bästa teamet i köket ;)
Tjejerna fick presenter också, Paulina fick Fantacolor Pegart, som jag hade när jag var liten :) och Nathalie fick en söt väska full med en massa djur.
Herman och Alfred (mina kusiner 5 och 10 år) har blivit så stora nu!

På söndagen var det dags för barnkalaset. Det var fullt ös, så mycket att jag glömde bort fiskdammen ( :( )
Hon fick jättefina presenter; I fablernas värld, Prinsessan & Grodan, Skönheten & Odjuret (ska bytas) på dvd, doktorväska, pärlor och det bästa Pippis Lilla Gubben.
Världens bästa Ida tog med sig sin fantastiska regnbågstårta så jag slapp göra en och den var gudomlig, både till utseende och smak ♥
Hon gjorde hela tårtan från scratch med 6 bottnar i olika färger och supergod fyllning!


Tusen TACK till alla Ni som medverkat och gjort 
Paulinas 3-årsdag oförglömlig! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar