måndag 26 september 2011

Smurfigt värre

Igår hade jag och Paulina en mor- och dotterdag.
Mormor tog Nathalie och vi skulle hem till kusin Isabella men oturligt nog åkte hon på ögoninflammation och mamman i familjen mådde inte heller bra så vi hörde oss för hos Ida och Tilde, men där var det fullbokat så då hittade jag på en plan C.

Gick in på SF och kollade vilka filmer som gick under dan.
Alfons var fullt så då återstod Smurfarna och Bilar.
Det blev till att klä på oss och borsta gaddar snabbt snabbt snabbt och ta bussen till Sickla.
Paulina har aldrig varit på bio förut, om man inte räknar barnvagnsbio men det hör inte hit.

POPCORN utbrast hon så fort vi kom in i biografen. Klart vi skulle ha popcorn!
Det var långa köer och när vi stod som nr 3 kom nr 1 fram och frågade om jag hade köpt biljetter? Och det hade jag ju inte, varsågod sa hon då så fick jag gratisbiljett till Smurfarna så det blev en stor popcorn att fira det hela med :)

När vi hade satt oss utbrast Paulina; Vilken stor tv de har här! ;)
Själva filmen var helt fantastisk tycker jag, jättebra gjord och Smurfarna var så söta! Trots att det var dubbat så märktes det inte så jättemycket.

Vi orkade väl äta upp hälften av popcornen så nästa gång tar vi en mellan storlek.

Efter bion så hälsade vi på Alvin, Simon och Theodore




Alvin & Gänget 3 kommer till biograferna 25/12 så den missar vi tyvärr.

Sen strosade vi inne i köpkvarteret, köpte jacka till Paulie bl.a.
Kom hem vid 16-tiden helt slut båda två men vi dansade och sjöng Astrid Lindgren och Smurfhits, städade, lagade mat, åt mat, diskade och läste bok tillsammans innan hon sen somnade på min mage helt utslagen.
Hon är värsta bästa hjälpredan, hon känner sig så stor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar