lördag 30 april 2011

Tejpborttagning eller utan godis

Ja så var det då lördag idag; vår överenskommelse om att ta bort tejpen från pannan eller vara utan lördagsgodis...
Hon fick hoppa ner i badet för att blöta upp tejpen så att vi skulle kunna ta bort den, men hon grinade och skrek innan vi ens fått röra hennes panna och var livrädd för att det skulle göra ont.
Hon sa att hon ville sova jättelänge efter badet så när hon somnat in så började Niklas försöka dra bort tejpen men hon viftade bara bort honom.
Jag höll fast hennes armar så att han kunde dra bort den, annars hade det aldrig gått, och när han väl började dra så blev hon tyst och låg helt stilla och när den var borta så sa hon att det inte gjorde ont alls och utbrast snabbt: Jag vill ha lördagsgodis nu!
Svårt att återskapa händelsen med ord men jag och Niklas asgarvade åt den kommentaren då hon gick från att sova tungt till att bli piggelin på en handvändning.

Det har läkt ihop fint och jag hoppas verkligen att det inte kommer bli ett vanprydande ärr ♥

2 kommentarer:

  1. Hej! Har din dotter fått ärr på panan. Min dotter slog sig igår och har också fått tejp som skall sittA där i 10 dagar och sedan skall vi fårtsätta ha det i 1 år.
    Tacksam för svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja hon har tyvärr ett ärr, ett väldigt tydligt sådant fast det gått så pass lång tid.
      Varför ska Din dotter ha tejpen ett år efter de ordinarie 10 dagarna?

      Radera