fredag 29 april 2011

Lång update

Har varit dålig på att skriva men Ni fina har varit inne ändå i hopp om att jag skrivit ett inlägg ♥

Sist jag skrev så hade ju lilla olyckskorpen fått ett jack i pannan. Nu har tejpen suttit i 10 dagar och vi har kommit överens om att vi ska ta bort den imorgon, men jag tror hon ballar ur.
Hon har inte haft ont, tejpen har fått sitta kvar och man har fått övertala henne att tvätta håret och tagit det väldigt lugnt och försiktigt och jag hoppas verkligen att det ser fint ut när tejpen försvinner...
Och sen kom påsken.

På långfredagen var vi och hälsade på lilla Linnea, klantiga jag glömde presenterna trots att jag ställt dem vid dörren :P Hon var fantastiskt fin och jag har så svårt att tro att Nathalie varit så liten, trots att hon bara är strax över 4 månader, man glömmer så FORT!
Klädda i underbara Me&I kläder på påskafton ♥

På påskaftonen var vi ute på Ekerö, med Niklas släkt, det var första gången för mig då jag ALLTID jobbat så alla blev så förvånade att det var min första gång på 7 år :P
Det var ett urmysigt lantställe och vi hade ju verkligen tur med vädret också!
Det bjöds på lunch i form av kycklingspett med tzatziki, omelett med kantarellstuvning, spenat- och fetaostpaj, lax och en sallad, inte så mycket påskigt med andra ord, men vi drack påskmust ;)
Efter det fick ungarna leta påskägg, nån sån tradition har jag aldrig haft så det var kul att införa den nu.
Paulina fick 3 påskägg i olika storlekar, det största innehöll bokstavsmagneter och en jojo, det mellersta innehöll en låtsasklocka och ursöta clipsörhängen och det pyttelilla innehöll godis. Sen fick hon även en stor kartong med Lindt choklad i form av ägg och harar.
Jag blev lite chockad, men glad, förra året när hon var 1 år fick hon 4 stora påskägg med godis så jag hade "förväntat" mig mer, men är glad och tacksam över att det inte blev så.
Nathalie fick en ursöt liten kyckling som piper i sitt påskägg och jag fick en fetingspya i huvudet av min underbara lilla dotter, det sved rätt fint i ögat och det var knappt så att jag fick åka med i bilen hem ;P
Bara för att jämföra vad jag menar med stor ;)
På påskdagen var Niklas och Paulina iväg och träffade en kompis till Niklas och hans son, Paulina fick köra elbil och var så lycklig. Sen kom dem hem och svidade om för att sen åka till Stadion och Paulinas första match för i år. Djurgården förlorade som vanligt.... Järnkaninen var där och delade ut godis men fegproppen vågade inte ta emot så det fick pappa göra :)
Jag själv var ute och promenerade i det härliga vädret i mina härliga Easytones, faan vad nöjd jag är med dem :D

Sen var det annandan och Niklas jobbade igen. Min mamma kom hit och var med oss hela dan. Hade planerat att gå igenom Emelie Ohlssons "Sätt ljus på Dina bilder" men oturligt nog så var skivan tom (produktionsfel som hänt fler än mig) så jag väntar på en ny till veckan. Det är verkligen på tiden att jag lär mig kameran nu!
Mamma tog med sig Paulina efter middan och jag och Niklas tog en härlig kvällspromenad med Nathalie i vagnen runt Henriksdal.
Min coola tjej ♥

I tisdags fick Linnea sina välkommen-till-världen-presenter och storebror William som just fyllt 2 fick födelsedagspresenter och en storebrorpresent.
Sen mötte jag upp mamma och Paulina på Sergels Torg och vi åkte hemåt.

I onsdags var det babysimdags igen efter det lilla uppehållet och nu var det skillnad på Nathalie, från att vara helt likgiltig till att äntligen få se lite reaktioner; man såg på henne att hon älskar det, hon log och var helt avslappnad och när hon fick dyka så visste hon direkt vad hon skulle göra så jag är så glad att jag bokat intensivkursen nu innan sommaren så hon får så mycket vattenvana som möjligt.

Igår skulle jag ha träffat min vackra exsvägerska men hon var tvungen att jobba så då mötte jag upp Hanna och Elias vid Odenplan istället, vi ses ju bara på babysimmet nu för tiden så det var kul att ses utan att vara halvnakna ;)
En go' å gla' "Buddha" ;)
Idag så har Malin och Elliot kommit hit och vi promenerade halva Årstaviken innan vi sen mötte upp Niklas och Paulina vid dagis och promenerade hemåt igen.

Jag har suttit och laddat ner Madicken bl.a. från nätet, till mobben, till datorn, konvertera om alla 10 delar och sen laddat över dem i Paulinas mediaspelare för vi ska åka till ULLARED på onsdag!!! :D
Vi åker efter babysimmet och sover i en Ullaredsstuga för att sen shoppa på torsdagen och sen åka hem. Ska bli spännande att se hur det går att ha med ungarna ♥

Imorgon är det Valborsgsmässoafton och vi ska ut och äta med min fina svägerska, kusiner och farföräldrar och sen ska vi till Hammarbybackens kasa och underhållning.

Hoppas Ni haft en härlig påsk och trevlig Valborg  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar