torsdag 14 april 2011

4 månader ♥

Man säger det ofta nu för tiden men faan vad tiden går fort! :O
Lillskruttan har redan blivit 4 hela månader!

Vi har firat med att köpa bäbis- och födelsedagspresenter till helgen samt en hel dopoutfit för Paulina och en herrans massa trosor.
Paulina har bajsat 2 ggr på pottan dem senaste dagarna, första gången hon gjorde det var hon 7-8 mån så det tog bara 2 år innan det var dags nästa gång :P
Vissa nätter har hon inte kissat alls i blöjan och det har inte hänt några olyckor. DUKTIG TJEJ!

På vägen hem så klev det på ett par med trillingtjejer i en syskonvagn som var 3½ månad gamla, alla medresenärer ojade sig och tog kontakt med föräldrarna och ville veta ALLT, det är faktisk första gången jag ser trillingar, jag trodde att det var tvillingar så jag fick en smärre chock när jag såg att det låg 3st i vagnen ;)

Men nu var det ju Nathalie jag skulle skriva om... ;)


Hon är väldigt kinkig och vaknar alltid vid 3-tiden på natten för mat. Ibland somnar hon om, ibland tar det 2 timmar innan hon somnar om och då gäller bara vaggning.
Behöver jag säga att min rygg och kropp har checkat ut?
Jag känner mig nästan lika illa som när jag var gravid....

Hon äter fortfarande hysteriskt mycket, 7 ggr per dygn brukar det bli á 200 ml så nästan 1,5 LITER (!!!)
Det blir många blöjbyten om dan då det typ bara rinner rätt igenom.
Pampers är numera ett minne blott, hejdå bäbistid, och välkommen Libero size 3, hade Pampers under Paulinas bäbistid också men sen bytte jag till Libero då dem är bäst.
Hon kräks också rätt ofta, men det är för att hon vänder sig från rygg till mage och tillbaka till rygg så fort man lägger ner henne, spelar ingen roll om jag väntar en timme med att lägga ner henne hon kräks ändå.
Iochmed att hon vänder sig så mycket så rullar hon ut från gymmet och på golvet, men det verkar inte bry henne.

Favoritposition är liggandes naken och äta på fötterna och blåsa bubblor och snacka lite, samt i badet.
På babysimmet igår fick hon dyka och det gick super.
Dock är hon jätterädd för duschen här hemma, jag tror den låter för mycket då det är så starka strålar i handduschen.
Hon har storlek 74 (!!!) på bodies då 68 är för litet, kläder som Paulina kunde ha länge som jag väntat med kan hon inte ha och jag blir sur på mig själv som väntat så länge med att prova :(

Eftersom hon nu är 4 månader så har jag provat med BabySemp 2 på tetra när vi är ute, har köpt hem en massa pulver också men tänkte göra slut på 1:an först.
Och ikväll fick hon gröt, banangröt, Paulina älskade den.
Nathalie verkar också gilla den, men det är svårt att veta hur man ska göra med den, och eftersom så mycket åker ut så blir det en soppa tillslut i grötskålen så det blir ju grötsoppa överallt.
Men jag har längtat så mycket efter det här med smakisar, och att få börja laga barnmat igen så jag håller mig sysselsatt om dagarna ;)
Måste köpa en ny matberedare bara då den gick sönder förra året.

Jag ammade Paulina tills hon var 6 månader och gav henne mat, och sen blev jag så glad att hon åt välling och kunde ta flaskan så allt flöt på så bra med henne, jag hoppas det blir lika med Nathalie då ersättningen kostar så mycket, 95 kr för 7,3 L, en i veckan blir rätt mycket.
Men man tycker ju att hon ska börja äta lite mindre snart, skulle vara kul att se hur mycket större hon blivit på 1 månad nu, men det dröjer 1 månad till innan jag får veta.
Älskar Dig ♥

1 kommentar: