tisdag 19 april 2011

Olyckskorp

Så här söt kan en påskgumma (kärring låter så fel) vara när man ska på dagis och gå påskpromenad
Jag hade en efterlängtad dejt med Hanna och Elias hemma hos dem och precis när jag tagit av mig skorna så ringer dem från dagis.
Paulina har ramlat och fått ett jack i pannan och hon är på vårdcentralen men en av fröknarna.
Så det var ju bara att klä på sig igen och åka tillbaka.
Ringde Niklas och han åkte från jobbet direkt eftersom det skulle ta en stund för mig att komma dit.

När jag äntligen kommer fram så sitter hon och i väntrummet med Niklas och ser så ynklig ut, hon läser en modetidning och hon är blodig lite här och var, mest i pannan.
Niklas behövde åka då han skulle till Göteborg (jaa match igen) och klockan bara gick och alla som kommit efter Paulina hade avverkat sina besök så jag var tvungen att gå och fråga hur det stod det till med turordningen, hur länge ska min lilla få vänta?
Alla blev så förvånade över att hon inte fått hjälp ännu och några började tjafsa med varandra, jag trodde Du skulle och  jag hade ingen aning osv innan vi äntligen blev inkallade.
Jacket låg för nära ögat för att dem skulle limma så det blev tejpat med 6 remsor och sen fick hon välja ett plåster att täcka över med för det såg inte så trevligt ut..
Hon fick även välja två saker, hon tog ett klistermärke med ögon (klassiker) och en ring, Madicken fick ju en ring när hon fick hjärnskakning så ringen har suttit på hennes finger hela dan :)
Alla bad om ursäkt och undrade om allt var okej nu, känns som att dem var oroliga att jag skulle dra det vidare?

Vi gick tillbaka till dagis och visade upp oss, Paulina ville så gärna gå på påskpromenaden och var så ledsen när jag berättade att hon missat den... Men lite påsklunch fick hon i sig innan vi sen gick ner på ICA och köpte en glass för att hon varit så duktig.

Väl hemma ville jag kolla på Björnbröder från Disney, min favorit, och Paulina somnade så sött i mitt knä så jag la ner henne i soffan när jag började grina (filmen är SÅ sorglig) :P
Fotade med mobilen; hon sover ofta med ögonen halvöppna, väldigt läskigt tycker jag.
Jag ringde TryggHansa och anmälde olyckan, det är ju inte första gången :( Och imorgon får vi papper från dagis om det nu skulle hända nåt, men det är stor risk för ett stort fult ärr i pannan för det är bananformat...
Dem sa att hon hade ramlat och slagit i kanten på sandlådan.

Paulina pratar mycket om sjukhus då SÖS ligger rätt nära dagis och vi ser många ambulanser per dag men när hon säger det så heter det kukhuset och jag kan aldrig hålla mig för garv när hon säger det... ;)

1 kommentar:

  1. hehe! Gulliga hon :)
    Tur att det gick bra med henne.

    Kram
    Mitta

    SvaraRadera