lördag 9 april 2011

Blöjfri?!

I torsdags när Niklas hämtade på dagis så sa "fröken" att Paulina velat vara utan blöja och gått på toaletten.
Hon sa till även hemma och började t.o.m. kissa på pottan som hon ratat innan, annars har det varit toaletten.
Hon fick blöja på natten och på fredagen var hon också blöjfri hela dan.
Det hände en kissolycka på dagis och Paulina blev fruktansvärt ledsen men ville fortfarande vara utan blöja.

Idag samma sak, ingen blöja. Vi var ute i några timmar och på lekparken blev hon kissnödig så det var ju bara att dra ner allt och kissa på backen, inga konstigheter, min mamma var också med och hon trodde inte att det var första gången ute, men det var det och det funkade så bra så :)

Sen var det äntligen dags för behov nr 2, jag hade på känn att hon gjort allt för att undvika det för idag blev det verkligen panik för henne. Hon vägrar potta och toalett och vill ha blöja på sig, vilket är helt förståeligt då hon ofta är så hård i magen och får ont, måste verkligen kolla upp det där!
Jag skickade in henne i sitt rum så hon fick vara ensam och då hände det.

Men ändå, från ingenstans så har detta kommit, och det har funkat klockers hittills.
Imorrn ska vi på Junibacken och där blir det en stor prövning, hon vill verkligen inte ha blöja så jag hoppas hon inte blir kissnödig när vi sitter i Sagotåget eller har långt till en toalett.

Min lilla tjej har blivit så stor ♥

Foto: Emelie Ohlsson emelieohlsson.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar