fredag 15 april 2011

Hjärtat lämnade kroppen för en stund...

Idag har vi varit ända ute i Stenhamra.
Testade att åka buss, det resulterade i 3 bussar med en restid på 2 timmar, på hemvägen tog det 1 timme men lika många byten, buss, t-bana och tvärbana.
Haft en supermysig dag i solen med Malin och hennes Elliot och man blir ju inte nå sugen alls på att bo i hus :P

Men nu till det hemska.
På bussen, nästan framme, jag flyttade mig från sittplatserna där nere vid vagnen för jag började bli åksjuk så jag satte mig närmast dörren.
Chauffören kör skitfort och svänger tvärt trots att han borde veta att det är en korsning och att han ska svänga och vagnen tippar med Nathalie i, jag flyger upp som ett skott och hinner precis ta emot henne innan vagnen slår i golvet.
PANIK! Hon låg och sov som tur var så hon fattade inte vad som hände men eftersom hon inte är fastspänd så hade det kunnat gå riktigt illa....
En annan mamma fick också lite smått panik och berömde mig för att jag var så snabb, modersinstinkten kanske?
Jag var helt skakis när jag klev av bussen och det tog ett bra tag innan jag lugnade ner mig...
Den där vagnen har ALDRIG tippat på dem 2 år jag använt den och jag åker buss VARJE DAG så nu kommer jag aldrig att våga släppa vagnen igen...

1 kommentar: