tisdag 17 augusti 2010

♥ V.26 ♥

Barnet börjar reagera på ljus vid den här tiden. 
Om man lyser på magen håller barnet upp händerna framför ögonen. 


Livmodern når nu upp dit bröstkorgen börjar.
Ditt barn delar dina känslor. Om du är ledsen, trött eller stressad känner barnet av det. Han eller hon reagerar på de stresshormoner som bildas i din kropp. Om du blir rädd för något kommer barnet att reagera på adrenalinet i ditt blod. Men barnet reagerar också på när du känner dig glad, nöjd och älskad. Alla endorfiner flödar genom ditt blod och genom navelsträngen till ditt barn. 


- Och jag som har gråtit konstant i några dagar nu, stackars bäbis..
Min rygg har verkligen ställt till det för mig och igår fick mamma komma och hämta Paulina så att hon skulle få i sig nån mat för jag kunde verkligen inte röra mig, har aldrig i hela mitt liv haft så ont. Det går inte ens att beskriva hur ont det gör, det strålar ner i benen och ingen ställning funkar...
Idag skulle jag jobba men jag kände att det inte gick så jag fick åka hem. Är sjukskriven imorrn med och på torsdag ska jag till läkaren. Finns ingen annan utväg än sjukskrivning just nu och hur surt det än må kännas så måste jag tänka på mig själv och bäbis för en gångs skull, tänk om nåt skulle hända??

Idag kom äntligen remissen till SÖS för UL, men det är inte förrän 13 september, en hel månad nästan, då går jag in i v.30 så då får vi/jag se en stor bäbis på skärmen för första gången. Och så får jag veta om moderkakan har flyttat på sig *hoppas*

1 kommentar:

  1. Tack för grattis i dag! Och viklen skit med ryggen. Vet du vad det är? Är det ischiasnerven eller något annat? Snar bättring önskar jag!

    SvaraRadera