fredag 27 augusti 2010

Sjukstuga

I tisdags ringde dem från dagis och sa att vi måsta hämta henne då hon hade feber.
När jag kom dit satt hon och käkade mellis och var glad att se mig, för en gångs skull.
Hon hade inte sovit och sen bara suttit hela apatisk och stirrat ner i golvet så dem tog tempen på henne och visade då på feber.

Vi kom hem och hon ville ha medicin i rumpan, hon har aldrig gillat det förut så det var skönt att hon sa det själv.

I onsdags hade hon tappat rösten helt men febern var borta. Nu var ju kruxet att försöka få henne att hålla tyst, ett omöjligt uppdrag. Niklas jobbade kortdag för jag skulle iväg och jobba så det var han som fick vara hemma sen.

Igår var hon också hemma, just-in-case. Hon ville inte ha blöja på sig så hon var utan blöja hela dan.
Hon kissade på toaletten 2 ggr och blev så stolt över sig själv.
Telefonen ringer och jag känner en misstänk stank, har hon pruttat eller bajjat? Hon kutar så svaret är ju rätt givet. Allt hamnar på golvet tillslut och sen åkte blöjan på...

Idag är hon på dagis och Niklas ska iväg till Göteborg på match så jag blir ensam, skönt!

1 kommentar: