tisdag 10 augusti 2010

♥ V.25 ♥

Vecka 25 med Paulina


Din bebis är nu drygt 22 cm från huvud till stjärt och väger omkring 850 gram.
Bebisen kan nu göra mer saker med sina händer, som till exempel knyta dem till nävar och ta tag i och hålla sina fötter. Det är också nu som den börjar föredra höger eller vänster hand.

- 6:e kalendermånaden, snart 3 månader kvar. Jisses. Bäbis är som sagt väldigt väldigt livlig och magen hoppar hit och dit hela tiden.
Ryggen börjar göra ondare och ondare, jag kan inte sitta i samma position mer än i nån minut, kan inte ligga på ryggen, kan inte ta på eller av byxorna eller kliva i och ur badkaret utan att det smärtar, jag känner mig väldigt begränsad och otroligt lättirriterad.

När vi kommit hem från semestern så hade Föräkringskassan skickat brev om beslut på min HP.
Jag blev beviljad HALV HP. Dem dagar jag är på golvet betalar dem och i post och kassa ska jag jobba tills jag föder. Jag undrar hur i helvete dem kan stå och säga att det inte är tungt att jobba i dem avdelningarna, på golvet kan jag reglera själv men det kan jag inte annars, jag kommer bli sängliggande inom kort.
Min chef är på semester den här veckan ut så jag ska prata med honom innan jag överklagar. Imorrn ska jag till bm och hon kanske kan hjälpa mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar