onsdag 11 augusti 2010

BM-besök 2

Mina värden:

Vikt: + 6 kg (+ 7 med Paulina)
SF-mått: 24 cm (21 cm med Paulina)
Blodtryck: 120/60 (100/60 med Paulina)
HB: 114 (125 med Paulina)
Fosterljud: 140 (155 med Paulina)

Eftersom det är första gången denna barnmorska mäter min livmoder så är det lite svårt att avgöra.
Järnvärdet är mycket sämre nu, men jag slutade med järntabletterna när jag hade så ont i magen.
Nu ska jag börja äta dem igen.
Vi pratade om min rygg och jag har fått en läkartid på torsdag nästa vecka och hon tycker absolut att jag ska överklaga FK:s beslut om HP.
Allt såg ju ganska bra ut och remissen är skickad till SÖS om UL om 3 veckor.
Nästa BM-besök blir om 4 veckor, i v.29.

1 kommentar:

  1. Drick Blutsaft om du har dåliga järnvärden. Smakar illa men var otroligt effektivt på mig och magen mår bättre av det än av järntabletter!

    SvaraRadera