tisdag 9 mars 2010

Status

Förra veckan, hemma sjuk från jobbet (jag har ALDRIG sjukanmält mig förut på dessa 5 år) var till doktorn 2 ggr men jag skulle bara avvakta.....
Nu kommer jag precis hem från doktorn igen och har blivit tömd på 2 rör med blod.
Måtte dem hitta nåt nu.....!

Och jaa, jag har FRIKORT, ända till november, annars hade jag varit ruinerad nu.....

Försäkringskassan ringde igår, jag blir inte beviljad sjukpenning iochmed missfallet dels för att jag var utomlands och dels för att jag inte ringt till dem och sjukanmält mig i november.....
Tur att det jobbar så kompetent personal där som ger mig olika svar....

3 kommentarer:

  1. näää men gud vad irreterande med FK!!!
    Hata!!! Så typiskt.. klart du inte visste direkt vad du skulle göra eftersom du aldrig varit med om det innan.. och om det händer här eller i ett annat land, vad spelar det för roll???? Usch vad arg jag blir!!

    Jag sitter på dagis.... får inte vraa med och har sååååååååååå tråkigt!! Vad gör ni? (svara här i dina kommentarer dp jag inte orkar kolla min blogg :) )
    kram!

    SvaraRadera
  2. Ida: Ja jag vet, dem är verkligen helt störda i huvve, cp-regler, blä!
    Jag tyckte också det var värdelöst att bara sitta och vänta, andra dan fick vi iaf gå på stan medans och om det skulle krisa skulle dagis ringa, föreslå det annars?
    Paulie hade ingen feber imorse så jag lämnade henne på dagis efter jag varit hos doktorn. Jag ska väl jobba kl 14. Kan inte vara hemma mer nu :(
    KRAAAAM!!

    SvaraRadera
  3. Men vaddå, är inte det faktum att du är sjukt dålig nu anledning nog till att sjukskriva dig ett par veckor framöver så att du får vila upp dig?
    Det är faksitskt inte bara det fysiska utan även ett psykiskt trauma. Fan för FK! Ocg fy fan för dessa värdelösa läkare du har att göra med Kicki!!!

    SvaraRadera