lördag 13 mars 2010

Melodifestivalen


Jag brukar ju alltid sitta klistrad framför tv:n på lördagskvällarna den här tiden på året, men eftersom jag nu jobbar varannan helg och dessutom sent så har jag missat dem flesta.
Har dock lyssnat på alla låtar och jag måste ju säga att det har varit riktigt uselt i år, av så många bidrag så var detta de lyckades skrapa ihop?
Tycker dem kan slopa alla deltävlingar och bara köra på en stor final istället, med kanske 15 bidrag totalt istället.

Det är mycket ballader med i år, och många unga har fått chansen.
Dem bästa har helt klart gått till finalen iaf och det ska bli intressant att se hur svenska folket röstar ikväll.

Eric's Manboy fastnade jag för den första gången jag hörde den.
Anna's This is my life är även den en favorit.
Peter's Hollow är sisådär, hans röst kan man döda för men låten var inte så speciell.
Andreas We can work it out är en typisk Andreas låt tycker jag, och han har vuxit i mina ögon sen jag var på Ladie's Night i höstas.
Darin's You're out of my life, hade nån annan än Darin sjungit den så hade jag gillat den bättre.
Jessica's I did it for love tycker jag om, kan vara för att jag gillar Jessica så mycket :)
Ola's Unstoppable är bra, men inte mer än så.
Pernilla's Jag vill om Du vågar avskyr jag!
Salem's Keep on walking gillar jag inte alls, men den fastnar.
Timoteij's Kom är sisådär, jag älskar Sarek men dem är inte ens i närheten av dem.

Eric och Anna hejar jag på! :)

1 kommentar:

  1. Ja! Vi har sett TV och det är så roligt! Melodifestivalen tyckte jag var underhållande. Kanske för jag inte hade så höga förväntningar. Kram på dig!

    SvaraRadera