fredag 19 mars 2010

(O)Smarta kunder


Skulle kunna göra en blogg om bara en massa kunder.

Man får vara med om så knäppa och roliga saker varje dag men häromdagen stötte jag på denna.

Jag sitter i kassan och en äldre herre ska handla.
Han köper 2 stora påsar YES Platinum disktabletter, 2 Godmorgon juice och så var det några fler varor.

Han blir galen när jag säger totalsumman och jag förstår inte riktigt varför.
Han visar mig baksidan på bonuschecken och säger: NEJ!!! VALFRI!!!!
Jag: Jaa alltså om Du t.ex köper 2 YES så får Du 20 % billigare osv.
Han förstår fortfarande inte vad jag menar så han blir arg, säger att han inte vill ha något alls och drar, utan bonuschecken.
= Han trodde att han skulle få ALLA varor GRATIS!
Han som står bakom honom i kön, en av mina favvostammisar börjar asgarva och sen börjar hela kön att asgarva.
Och så även jag såklart.

(Dem som är stamkunder på ICA brukar få rabatter på sånt man handlar ofta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar