torsdag 11 februari 2010

Sjuklingar

Trots att jag inte uppdaterat på säkert en vecka, minst, så har jag fortfarande lika många besökare hela tiden, kul att Ni kommer tillbaka :)

Paulina har varit sjuk sen i måndags.
När jag kom och hämtade henne på dagis var hennes ögon helt igenvarade och hon satt helt apatisk och bara stirrade rätt ut i tomma intet.
Då gjorde det ont i mammahjärtat..
Dagis hade inte ringt då jag skulle komma tidigt och hämta henne så jag hade ingen aning om det när jag kom.

Vi beslutade här hemma att hon skulle få vara hemma hela veckan åtminstone.

Niklas jobbade morgonpasset på tisdagen och avlöste mig när jag skulle iväg till jobbet som började 14.
Passade på att sova hos Idus då Paulina inte sovit så bra den senaste tiden och då jag ändå började 7 på onsdagsmorgonen.
Skippade lunchen och åkte hem en timme tidigare och avlöste Niklas som åkte och jobbade direkt.
Idag har vi varit lediga tillsammans och imorrn ska jag VABa för första gången.
Vabruari såg jag på nån löpsedel nånstans, kan ju kanske stämma ;)

Var till doktorn med henne idag för att få behandling för ögonen samt kolla upp den hemska hostan hon haft så länge nu.
Hon har hemofilus influensa, en vanlig influensa bland dagisbarn tydligen och den angriper först stämbanden och sen ögonen och kan även ge öroninflammation men det har hon tack och lov peppar peppar ta i trä klarat sig ifrån.
Det smittar typ dan innan och 2 dagar efter så det är skönt att hon inte kan smitta andra längre.

Ögondroppar och Bafucin fick hon utskrivet, som tur är gillar hon hostmediciner, nam nam säger hon bara och pekar att hon vill ha av sig själv :)
Feber har hon också haft varje dag så supparna har gått åt rätt flitigt också, skönt att ha Apoteket på annersia gatan :)

Niklas är också sjuk, han hostar nåt så djääävulskt på nätterna så inatt var det hopplöst, hade hon somnat, jaa då hostar han så hon vaknar och så höll det på hela natten.

Och så har vi jag då, mina ögon är jätteirriterade också men långt ifrån Paulinas klass, ont i tungan (?) och halsen.

Har haft så mycket jag har velat blogga om men det har liksom inte funnits tid till det även om man är hemma och även om hon sover så går det ändå inte.
Får se om det kommer så småningom :)

Bjussar på några badbilder då hon hade tuppkam men den fick inte vara så speciellt länge...

1 kommentar:

  1. Ja det ska bli så himla roligt, som vi längtar!! :)
    Nej sprutor är inget kul, fy, men tyvärr ett måste :(

    Hoppas lilltjejen kryar på sig!! Ta hand om er! Kramar :)

    SvaraRadera