tisdag 2 februari 2010

Första dan på jobbet

Det började ju inte så bra som jag hade hoppats....

Paulina somnade sent på kvällen som vanligt, vaknade på natten och Niklas bar in henne till oss.
Hon somnar om och han bär tillbaka henne men jag ligger på helspänn ändå för jag vet ju att jag snart ska upp.

4.39 tjuter alarmet och jag studsar upp ur sängen.
Har massa tid på mig till tvärbanan går 5.25.

Klantiga jag som inte läst tillräckligt bra åker till Årstaberg och pendeln därifrån går inte förrän 6.04 och jag var där 5.40 cirkus.
Så jag åker in till Centralen och missar självklart Hjulsta t-banan och den går 6.06.
Försöker ringa jobbet men kommer inte fram.
Vid 6.20 är jag framme och bakdörrsfunktionen funkade inte och till sist fick jag ett svar när jag ringde.
6.30 tror jag att jag var ombytt och klar.

Gjorde fruktkorgar med Robin och Bea och det visade sig vara roligt ju :)
Trots att jag var en halvtimme sen jobbade vi på och hann med ganska bra ändå.
Sen gjorde jag och Bea i ordning frukost till alla, gud vad jag har saknat Oboy! :P

Körde kollo och även det gick superbra, vi hann klart allt :)

Till lunch firades det med smörgåstårta och prinsesstårta för att jag äntligen kommit tillbaka till jobbet, eller näe, det var för att cheferna haft butiken i 1 år, men det behöver vi inte säga till nån ;)
Smörgåstårtan smakade jag inte ens på för den var dränkt i lax och räkor bl.a men prinsesstårtan var faktiskt god, jag som inte är så förtjust egentligen.

Kl.15 stämplade jag ut och åkte sen och hämtade lillskrutt på dagis.

Hon blev arg när jag kom, som om hon inte ville gå hem.
Efter en kvart kom hon fram och kramade mig så då var det väl dags då.

Vi busade massor här hemma. Niklas slutade sent så jag ville skjuta på middagen lite.
Hon åt och badade och sen när Niklas kom hem så satte hon i halsen och kräktes.
Men det var inte som hon brukade kräkas, det gick liksom sakta, en makaron i taget kom ut och hon mådde bra i övrigt, pigg, ingen feber eller så.
Jag hoppade in i duschen och när jag var klar så kräktes hon igen, samma sak.

Hon vägrade sova så vi gick och la oss allihop strax efter 21 och då somnade hon mellan oss.
Utan välling (!)
Imorse kom hon in och väckte mig kl 9 och hon mådde jättebra och var jättepigg så jag gjorde gröt och fixade i ordning henne till dagis.

Hennes kusin har vinterkräksjukan, vi har inte träffat dem sen vi var i Thailand, men hon är verkligen dålig rakt igenom, Paulie är ju inte det så det kan inte vara vinterkräksjukan så därför låter jag henne gå på dagis.
Skulle det hända där så ringer dem på en gång och Niklas åker och hämtar henne.

Idag börjar jag kl 14. Hade tänkt att träna innan men det blev för tajt med tiden så jag tvättar och diskar istället. Ska åka om en timme.

Har ont i hela kroppen och träningsvärk från igår, haha, men jag hade inte förväntat mig så mycket annat ;)

3 kommentarer:

  1. Oj vilken dag du haft! Lät som den gått väldigt bra ändå trots en försenad start. Tusen tack för din blog award förresten vännen! Är så trött efter jobbet nu för tiden så jag tror hjärnan ligger och skräpar någonstans... Saknar dig! PUss å kraam

    SvaraRadera
  2. Rörigt hörru, inte så konstigt kanske när du ska upp innan man gått och lagt sig. Tur ni fick tårta i alla fall.

    Tre år har vi varit gifta, tack och bock! Tillsammans har vi varit länge...

    Hoppas följande dagar har bättre flyt. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja just ja, pulkan har vi fått men jag såg den på sportaffären bredvid Charlies dagis för nån hundring eller två. Det var dock innan jul och kanske är dom slut. Men ni får låna vår om ni vill!

    SvaraRadera