söndag 14 februari 2010

2010 är inte mitt år!

Usch så här sjuk har jag inte varit på år och dar, min kropp mår verkligen inte bra, nån som har en ny billigt, gärna gratis?

Det började egentligen första arbetsveckan.
På fredagen.
Jag vaknade kl 6 och mådde skit.
Tokrisig i kistan och ont överallt.
Väckte Paulie strax innan det var dags att gå.
Ingen frukost för nån av oss.
Lämnade henne på dagis vid 7.
Jag blev så glad av att hinna med t-banan till jobbet men vad jag sen märker är ju att t-banan åker åt fel håll så det blev till att hoppa av och på nästa i Gullmarsplan.

Kommer fram till jobbet och jag förvarnar om att jag kan behöva springa på toa lite då och då men det behöver jag inte.
Alla ser på mig att det är nåt och jag förklarar att jag inte mår så bra bla bla bla.
Får tips om att köpa en Cultura Yoghurt till lunch för att lugna magen för nån mat får jag inte i mig.
Jag trycker i mig hela den (5 dl) på en timme och går ner och jobbar igen.
Fryser som en gris och får en täckjacka och sen, sen känner jag, äntligen ska jag få spy, som jag har längtat efter det hela dan, faan vad bra jag kommer må efteråt, jippie!!!!

Kruxet var ju bara det att jag stod i kassan, jag hade kö, var tvungen att be dem gå till en annan kassa, sura miner, kunde inte gärna säga vad som var på G?, en kille kvar som ska ha snus och cigg, faan vilken tid det tar, han ser på mig att det är dags, jag slänger hans 20-lapp på honom som kommer tillbaka från växeln och kutar!!!
Jag hinner bara in i i Post- och Spelavdelningen innan det kommer, tror ju att det ska räcka med mina 2 kupade händer, ICKE, hela vägen till toaletten har jag lämnat rosa/lila spår efter mig, och det luktar inte blåbärsyoghurt.
Stackars Joel fick torka upp efter mig och jag tycker synd om honom än idag!

Jag gick upp och tog en välbehövlig dusch för att få bort det värsta men tänkte inte på att det inte fanns nån handduk så jag fick torka mig med papper, haha.

Slänger ner allt äckel i en påse och beger mig hemåt, jag mår ju faktiskt mycket bättre men är livrädd för att det ska hända igen, typ på pendeln.
När jag kommer till Årstaberg är det dags att gå på toa.
Det kostar 5 kr och jag lyckades skrapa ihop till 4, 50 med mina 50-öringar som legat där så länge, det var SÅ nära att jag inte skulle få gå in men då Du, då hade han fått skura!

Jag börjar blöda down there och fattar ingenting men jag får springa till tvärbanan och sprang verkligen hem och tog en underbar dusch innan jag sen la mig och sov, i sisådär 16 timmar :)

Mådde skitbra dan efter så jag jobbade.
Sen körde jag en sleepover hos Ida, inga barn, inga karlar, det var loooovely!
Hade svårt att sova för jag hade så ont i tungan (?) och sen babblade vi tills vi somnade ;)
Jobbade igen på söndagen och då mådde jag också bra.

Sen kommer vi till denna vecka då Paulie blev sjuk.
I fredags kom det till mig som en käftsmäll, kunde knappt ta mig upp ur sängen, hade ont överallt och allt var bara skit, vår kära dotter hade hostat och vaknat, hostat och vaknat, hostat och vaknat.
Jag låg i hennes säng typ hela dan, slumrade till lite då och då.
Ibland låg hon och sov med mig annars röjde hon runt här hemma, tände alla lampor i hela lägenheten för det är ju så himla kul när man når upp, grävde i smutstvättskorgen och slängde runt lite sånt här och där och levde rövare helt enkelt.

Vi käkade lunch/middag vid 15 jag och hon, fast jag orkade bara några pastabitar och sen väntade jag bara på att Niklas skulle komma hem vid 19 så jag kunde gå och sova igen.
Paulina ville sova i sängen med mig så det gjorde hon.
Vaknade av att Niklas lyfte in henne i sitt rum.
Han själv har sovit i gästrummet hela helgen då han har jobbat så nån har ju fått sova :P
Sen vaknar hon såklart av sin hosta och kommer in till mig och gråter, så upp i sängen och sen somnar hon om men det kunde inte jag göra istället, var vaken i 2-3 timmar...
Går upp och snyter mig och börjar blöda näsblod, perfekt, bäljar i mig vatten och försöker få stopp på näsblodet.

Mådde liiiite bättre när jag vaknade, men fortfarande långt ifrån bra.
Hon var skitjobbig hela dan och bara grät och grät och grät, men vi sov några ggr tillsammans också, myyyys :)
Niklas kom hem strax efter 16 så jag gjorde en pizza som var poppis hos oss alla 3 och sen blev det Melodifestivalen.
Var ju meningen att skrutt skulle sova, men hon hade passerat den gränsen så hon käkade lite chips med oss och var såklart vaken genom HELA.

Heja Manboy och Andreas, för en gångs skull blev det som jag ville! :)

Hon slocknade rätt fort med mig i sängen sen :)
Inatt sov hon relativt bra.
Vaknade dock imorse vid 7 när Niklas var uppe och babblade lite med honom tills han skulle gå.
Sen kom hon in och la sig hos mig igen och somnade, sååå skönt!
När vi sen vaknar har jag så jävla ont i halsen, värsta nånsin.
Jag snyter mig och 2 STORA blodklumpar kommer ut och vilken lättnad det var!
Hostar och hostar och hostar, slem kommer upp och sen kommer det blod också så då sätter jag mig i telefonkö.
Först till närmsta vårdcentral, Carema, kommer aldrig fram trots att det bara är 1 före hela tiden.
Ringer Vårdguiden och blir hänvisad till Närakuten, jaha, Carema igen, fortfarande bara 1 i kö men nu väntar jag och till slut kommer jag fram.
Kl. 15 får jag tid så vi går och lägger oss och sover lite grann.
Och självklart mår jag bättre när jag vaknar men vill ändå bli undersökt.
Går dit och det är ju såklart ingen halsfluss som jag nästan hade hoppats på för att få penicillin.
Allt ser bra ut och låter bra men jag ska ta några prover.
Blodprov togs för CRP-kontroll. Kollar om man har nån infektion i kroppen. Har man ingen infektion ska den ligga på 8, min låg på 60 (!) han ville inte skriva ut penicillin till mig då han inte vet vart jag har en infektion eller om det bara är vanligt virus utan han vill att jag ska ta ett nytt blodprov på onsdag och se om det fortfarande är lika högt och att jag då får penicillin.
Han kollade även Paulina för han tyckte hennes hosta var så hemsk, och det är den, men hon får ju Bricanyl och han sa att om hon inte blir bättre snart så ska hon också få ta prover och därigenom också få penicillin.

Varför sa dem inte det när vi var till husläkaren?
Man vet ju liksom inte vem man ska tro på, vem man ska lyssna på, är så jävla less på svensk sjukvård så det finns inte.
Nåt som är liiite positivt är ändå att nästa gång jag behöver en doktor eller whatsoever så har jag kommit upp på toppen av högkostnadskortet så då får jag gå gratis.

Jag som aldrig nånsin är sjuk har verkligen haft en pissig start på 2010.
Hoppas det finns ett slut på skiten snart så jag kan börja leva igen!

Just det, fick hem papper från FK angående sjukpenning istället för föräldrapenning när jag var i Thailand. Skickar med alla papper i original vilket känns pissigt (har kopierat upp dem förvisso) samt skrivit ett 2 sidor personligt brev om allt som hänt.
Hoppas det går igenom!

Hade planerat att träffa Tina, Christel som äntligen flyttat ner igen och Ida och Tilde men ingen dejt över huvudtaget blev det :'(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar