tisdag 20 oktober 2009

Vaccinering eller inte?

Jag fick ett samtal idag från en kompis som har ett barn på 2 ½ år samt ett i magen.
Hon har vaccinerat sig mot Svininfluensan.
Och hon mår skit, har haft hög feber och frossa, svullen och smärtande arm och smärtor lite här och var på kroppen.
Hon har tagit en spruta som gör henne 40 % skyddad.
Hon överväger att strunta i den andra då hon mått skit i flera dagar och inte kunnat prata eller röra sig...

Det är 3-årsgräns på vaccinet så Paulina får inte vaccineras.

Jag vill inte vaccinera mig.
Jag har aldrig varit sjuk, vistas inte bland mycket folk för tillfället, Niklas tar hellre bilen än t-banan för att undvika, vi åker snart till Thailand och blir borta till nästa år, där kan det omöjligt vara samma hysteri som här hemma?

2 kommentarer:

  1. du vet vad jag tycker så jag ska inte ens skriva om det.. men som för din kompis, som är gravid så har jag lite delade meningar.. men, jag tror inte alls att det är så stort med svinis som det verkat. Det dör fortfarande fler folk i den "vanliga" influensan. Som sagt, skulle vara intressant att se hur det gick för alla de där eleverna i norr som blev sjuka.. hört ngt om det??

    SvaraRadera
  2. wait a minute...varför skulle du ens behöva vaccinera dig...du tillhör ju inte någon riskgrupp eller?

    SvaraRadera