fredag 17 oktober 2008

BVC

Imorse vaknade jag vid 9, först hade hon vaknat vid 3 och skulle ha blöjbyte och mat, och så fort jag bytta blöja, vem tror Du bajsar då?
Det var ju bara att byta igen :P

Sen vaknade hon vid 6 för lite mat så jag var inte alls så trött när jag vaknade, brukar kliva upp 12 i vanliga fall ;)

Vi kom iväg tidigt så jag passade på att ta omvägar till BVC, lillan somnade tvärt och när vi var framme så vaknade hon. Dock fick vi vänta väldigt länge! Hon blev otålig och även jag.
Men när vi väl fick komma in så blev hon nöjd.

Hade en annan sköterska denna gång och hon berömde Paulina hela tiden och sa att hon var en kopia av mig, så sant så sant :)

Hon väger nu 4530 gram, är 56 cm lång och huvudet mäter 38 cm.

Fick lite tips angående hennes mage, att den "vattniga" mjölken ska mjölkas ur först innan hon får börja äta, för när den "gräddiga" mjölken kommer så är hon inte lika glupsk och sväljer därför ingen luft eftersom hon måste "jobba" för att få ut den, så det ska jag testa, och så visade hon att man skulle smeka under fötterna för att få henne lugn, och det funkade.

När vi skulle gå så bad jag Paulina att vinka till sköterskan, och vad tror Ni hon gör?! :D
Sköterskan blev helt lyrisk och sa att det var första gången nån vinkat till henne i den åldern.

Min tjej! <3 br="">


Ferrari kläder ;)



Haha, man vet inte vad man ska tro om den här minen :P

Paulinas morbror och moster


Precis när jag skulle fota henne blev hon ledsen, lillfisen!



1 månad gammal <3 br="">

Försökte väcka henne, mission impossible!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar