tisdag 21 oktober 2008

5 veckor <3

Som norrlänningarna säger på 3 reklamen:

-"Gårä så fort?"

-"Dä säger bara swosch!"

Det har varit fullt upp sen sist.
Niklas var ledig i helgen och vi åkte till Kungens Kurva för att inhandla saker till våran home-makeover på lördagen.
Vi visade upp vår lilla stolthet för gammelfarmor och gammelfarfar, samt för alla som bodde i huset på söndagen :)
Jag har mått skit, haft ont i huvudet och känt mig allmänt slö i kroppen.
Paulina har svårt för att somna på kvällarna så det känns lite trist.
Men när hon väl sover så sover hon ju 5-6 timmar i stöten så jag ska ju inte klaga :)

Igår var jag i Sumpan HELA dan.
Först hälsade jag på arbetskamraterna, dem flesta hade ju redan träffat Paulina, men cheferna och grabbarna hade ju inte det, den ena av dem ska ju ha om högst 1 månad :)
Efter blöjbyte och matning mötte jag sedan upp Ida och söta Tilde http://fixit.blogg.se
Det var första gången vi träffades efter att ha följt varandras graviditeter m.m så det var riktigt skoj, vi hade massor att prata om och det kändes inte som att det var första gången :)
Jättehärlig och rolig tjej verkligen och hennes dotter, vilken sötnos! :D
Sen gick jag tillbaka till jobbet igen och visade upp henne för kvällspersonalen och så passade jag och Hanna på att umgås lite grann :)

Kom hem runt 20-tiden och tittade på derbyt mellan Bajen å Djurårn, men det var inte mycket att se.

Nu sover hon i Babybjörnen, har skitont i huvve som vanligt, fattar inte varför huvudvärken ska komma tillbaka, hade ju innan jag var gravid och lite grann i början, men nu är den tillbaks, till vilken nytta?
Känns som att jag har och har haft ont nog den senaste tiden både här och där.

Ska testa att gå på prommis sen, men bara om det slutar regna, har en känsla av att jag blir sjuk igen om jag blir blöt och den resan vill jag inte vara med om en gång till.

Vad jag beklagar mig :P

Har iallafall världens finaste dotter som får mitt hjärta att smälta och som gör mig tårögd av lycka och glädje.
I 5 veckor har hon funnits; mitt älskade hjärtegull!

Inget är starkare än kärleken till sitt barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar