söndag 1 september 2013

Ullared

När vi äntligen var framme i Ullared svängde vi in på ICA och handlade innan vi checkade in i stugan.
Vi åt lite och somnade sen alla 4 rätt så omgående, tjejerna i en våningssäng och vi i en bäddsoffa.

Vi hade ju haft sån tur med vädret i Vimmerby, minst 25 grader, så tjejerna var taggade på att bada i onsdags.
Men då vi vaknade tidigt tog vi en sväng på Gekås innan och handlade lite i hopp om att solen skulle hinna värma upp sjön mitt emot.
Det blåste rätt mycket men tjejerna skulle prompt bada ändå fast vattnet var kallt.



Sen blåstes det såpbubblor och lektes med dockor som hade bäbisar

På torsdagen gjorde vi en utflykt till Varberg som ligger 3 mil bort.
Vi gick upp till fästningen och som Ni kan se så blåste det även en hel del där också och därifrån hittade vi en rolig lekpark som var halloween inspirerad, Spööökitetsparken hette den.







Efter en lunch på Donken, där jag lyckades hälla ut två läskmuggar över självpåfyllningen/bänken/golvet och mig själv, åkte vi sen tillbaka till Ullared igen och shoppade det sista inne på Gekås och upptäckte även en lekpark precis utanför så vi kunde gå in en och en för att gå där inne med tjejerna var ingen hit kan jag meddela...

Det var skönt att komma hem i fredags, borta bra men hemma bäst stämmer så väl in tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar