måndag 23 september 2013

Helgen

I lördags kom bästa svägerskan över med sin stortjej Isabella.
Paulina visste ingenting så hon blev jätteglad när hon öppnade dörren.
Jag och Paulina hade gjort en kladdkaka innan, med smält vit choklad och grovhackade bilar, den gick åt kan jag säga :)

Hon fick en fin present och dem lekte så fint så jag och Ullis fick massa ensamtid till att prata lite.

Igår var det dags för kompiskalas.
Hon har velat bjuda hela dagis + alla andra kompisar, men eftersom jag behövde ha det hemma i lägenheten och alla är så pass stora så blev det ett hämta-lämna kalas utan föräldrar och syskon.
Nathalie var med mormor så inte ens hon var bjuden :P
Det var 5 tjejer, som hon omsorgsfullt valt ut, som dök upp en efter en.
Det var lite nervöst i början då alla tjejer inte känner varann sen tidigare men det släppte rätt fort.
Först lekte vi snurra flaskan, den flaskan pekade på fick gå och hämta sin present som hon sen fick öppna och sen snurrades det tills den sista var kvar.
Paulina ville ha prinsesstårta med ros så jag gjorde en jätteros och 6 små rosor då jag gissade på att alla ville ha varsin, och det ville dem.

Efter fikat lekte vi skicka tiaran. Man tar på sig tiaran och skickar den sen vidare till nästa som tar på sig och så vidare, och medan dem gör det spelade jag musik, när musiken stannade så skulle vi se vem som hade tiaran och hon åkte sen ut ur ringen. 
Den som kom sist fick stå sist i fiskdammskön och den som vann fick stå först, annars kan ju det också lätt bli nåt att "tjafsa" om.

När dem gått igenom hela påsen, och ätit lite godis så hade två timmar gått och det var dags att avrunda.
Paulina var jättenöjd med allt jag ordnat och jätteglad för alla presenter såklart.

Vid halv 4 imorse hör jag att hon kommer in i sovrummet; - Mamma, jag har kräkts.
Och mycket riktigt så var det så.
Hon hade varken ätit riktig lunch eller middag för hon var så nervös innan och mätt i magen av tårta och kakor efter så egentligen var det kanske inte så konstigt att magen sa ifrån.
Jag sätter igång tvättmaskinen då jag ändå ska kliva upp kl 6 och duschar av henne.
Vi lägger oss igen.
Efter en stund kommer hon in igen, hon har så ont i magen.
Hon kräks ut det sista och sen får hon lite vaniljyoghurt och vatten i den tomma magen och somnar sen som en stock. 
Då var kl 5.
När väckarklockan ringde var jag trött, men blev snabbt pigg igen.

Paulina har haft lite feber och har passat på att sova ikapp lite hemma hos farmor.

1 kommentar:

  1. Åh vad du har ordnat, vilket underbart kalas! Du är så duktig! Kram!

    SvaraRadera