måndag 2 september 2013

Tandläkarbesök

Jag var smart och bokade in båda tjejernas tandläkarbesök på samma dag och med min tandläkare så jag skulle slippa gå dit fler gånger än nödvändigt så idag var det alltså dags.

Vi var ute i god tid, framme vid 14. Hade tid 14.15. Då kommer sköterskan ut och säger att det blir lite försenat.
Ungarna tröttnar och slår halvt ihjäl varann och vid 14.45 frågar jag hur länge till vi ska behöva vänta.
Då var det nästan dags.

Jag fick visa hur jag borstar deras tänder och hon pratade lite om socker,  godis en dag i veckan och att tänderna behöver vila mellan måltiderna, inte småäta.
Paulinas tandagnisslan syns inte konstigt nog men tur är väl det ändå.
Dem hade 20 tänder var och jag fick gott betyg för min tandborstning.

På onsdag är det min tur, synd att det kostar skjortan bara.

Dem blev fascinerad över hur många sockerbitar olika saker innehåller,  kanske tar dem nu avstånd från detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar