torsdag 5 september 2013

5-årskontroll

Idag har jag och Paulina haft en hel dag för bara oss själva.
Vi lämnade Nathalie på dagis och hängde sen i Sickla Köpkvarter.
Köpte lite nya tyger till mössor och provade lite skor, köpte dock inga.
Åt lunch på mitt favvoställe, lämnade tillbaka örhängena som jag köpt i present.

Sen var det dags för den stora överraskningen, bio.
Hon har frågat flera gånger den senaste tiden och jag kollade upp innan att Monsters University skulle gå 12.30 så när vi kom innanför portarna på Filmstaden så blev hon SÅ glad.
Och det bästa av allt var nog att vi hade hela biografsalen för oss själva under filmen så vi kunde sitta var och hur vi ville och skratta hur högt vi ville.


Dessutom var det första gången jag var på 3D bio och det var en upplevelse bara det.

Sen åkte vi tillbaka till Sjöstan lagom till 5-årskontrollen på BVC.

Det var det sista BVC-besöket för henne så nog känns det vemodigt allt.
Hon var duktig och fick mycket beröm, samtidigt som sköterskan pratade allvar med henne då jag berättade om hur tufft det varit ett tag.
Hon fick påfyllnad på 1-årsvaccinet för krupp, stelkramp, kikhosta och polio. Själva sticket gick bra men vaccinet sved till ordentligt på henne så hon fick två tatueringar istället för en.
Hon gjorde ett syntest som gick toppen och hon följer sin kurva perfekt; siffrorna ser ut som följer:

Vikt: 19,6 kg (+ 2,5 kg på 1 år)
Längd: 115 cm (+ 8 cm på 1 år)

Brukar ju göra en jämförelse med mig själv i samma ålder men jag har bara siffror från en 4-årskontroll och 6-årskontroll så jag skriver båda.

Vikt: 4 år - 24 kg & 6 år - 27 kg
Längd: 4 år - 114 cm & 6 år - 126 cm

Ja hon brås då inte på mig som liten :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar