fredag 8 mars 2013

The Impossible

Idag har The Impossible premiär på SF Bio.

Den handlar om tsunamin i Thailand 2004 och den hade premiär i Thailand på årsdagen den 26/12 förra året.
Jag har sett den och jag grät mig igenom nästan hela filmen.

Den första boken jag läste var Pigge Werkelins, Kl 10.31 på morgonen i Khao Lak.
Det enda jag brydde mig om att läsa då jag tyckte allt var så jobbigt, klarade inte av att läsa tidningarna men just den boken var jag bara tvungen att läsa.

Som dem flesta av Er vet så är jag ett stort fan av fotografen Emelie Ohlsson, hon har fotograferat mig och tjejerna och anledningen varför jag hittade henne för en sisådär 7-8 år sen var just för att hon hade varit med om tsunamin och förlorat sin vackra lillasyster och sen har jag följt henne till den starka och framgångsrika kvinna hon är idag.

Emelies mamma skrev en bok för några år sen, Annandagen den sista dagen, och jag grät mig igenom den (också).

Har liksom väntat på att det ska komma en film om tsunamin och när jag fick se trailern på Youtube förra året så tappade jag andan och nu är den alltså här.

Jag säger bara SE DEN!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar