torsdag 28 mars 2013

Glad Påsk

Nathalie var hemma med mig idag för hon fick för sig att vakna upp och kräkas igår kväll, det har inte hänt igen dock.
Så vi kollade på Pippi och jag ringde husläkaren och fick en remiss till ögonmottagningen på SÖS.
Vi åkte dit och först fick jag kolla synen, 1,0 på ena och 1,3 på andra, vet inte vad det betyder men jag antar att det är bra.
Sen fick jag träffa läkaren som kollade och droppade något gult i ena ögat, han skrev ut ett recept på kortison/antibiotika (3:e gången gillt?)
Han föreslog även en odling i ögat, visst sa jag, jag ångrar mig nu.
Det var bland det värsta jag varit med om, FRUKTANSVÄRD smärta/sveda som höll i sig länge, känner av det fortfarande (läkaren sa att han skulle ringa om det hittades något och jag hoppas för allt i världen att han gört så det var värt det!)
Frågade även om hon ville ta ett blodtryck på mig, 100/80 så det är fortfarande lågt men ändå ok.
När vi äntligen var hemma och jag snöt mig så var snoret pippigult, glad påsk liksom.

Jaa det här var väl min skärtorsdag, hoppas påsken fortsätter åt andra hållet, åt det bättre alltså.


Nathalies egenpysslade kyckling som heter mamma (jag dog lite #såjävlasöt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar