tisdag 26 mars 2013

Modig

Idag när jag var nere och postade på Konsum såg jag en stor skylt att alla barn mellan 0-10 år kunde rita en påskteckning och få en present.
Paulina har kommit in i en "teckningsfas" och ritar hela tiden.

För någon dag sen låg det en fin teckning i tidningshållaren som grannen ovanför, Alma, ritat till Paulina.
Paulina blev jätteglad och satte genast igång att rita en teckning till henne.
Vi lämnade den dagen efter och sen har dem hunnit byta en varsin teckning till, hur sött?

Iallafall så berättade jag för henne om det jag sett på Konsum när hon kommit hem från dagis och hon satte genast igång att rita.
När hon var klar ville hon så gärna gå ner och lämna den och ingen av oss kände så stor lust till att följa med så vi föreslog på skoj att hon skulle gå ner själv, hon är ju så blyg så vi blev rätt häpen av att hon sa ja.
Hon klädde på sig och tog hissen ner, gick in på Konsum, letade efter en personal och frågade om hon fick lämna in teckningen, och så fick hon en Tom & Jerry påse.

Konsum ligger i vårt hus så det är inte många meter att gå och jag var självklart bakom henne hela tiden, utan att hon såg mig, hon såg mig när hon hade fått godispåsen och frågade vad jag gjorde där :)

Tyvärr hann jag inte fota teckningen men hon hade ritat tuppen Ture och kycklingar och skrivit glad påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar