lördag 25 augusti 2012

Tajm flajs baj (Time flies by)

Ännu en vecka har passerat snart.
Mysiga morgonkramar!


































Arbetsveckan har varit bra förutom i torsdags när vi var Internetlösa i 3 timmar, utan Internet kan vi inte jobba så jag fick bekanta mig med Mange Makers och en massa annat "viktigt" som jag tydligen missat; jag har väl sagt att jag är näst äldst? :P
Samma dag hade jag även en operation inbokad för att få bort en visdomstand och en av mina kära kollegor har skrämt upp mig rejält ända sen han fick nys om det så jag var (o)förberedd på det värsta scenariot.
Men oooooh så fel alla hade, det var inte alls en komplicerad operation, jag var där en halvtimme alltsomallt, varav massa trevligt snack, massa bedövning och lite tryckande och utdragande så var tanden ute och jag fick ta med mig den hem och visa tjejerna.
Nöjd tjej = JAG :D
Dock har jag varit lite groggy och loj, men endast behövt alvedon som tur var.

Igår när vi skulle hem från dagis skulle vår buss komma om 12 min så jag tänkte tjäna några minuter genom att ta bussen till Gullmars och sen tvärbanan.
Det var ju bara det att tvärbanan inte gick, en nedriven kontaktledning, ersättningsbussar hade bokats kl 14.59 och vi var där långt efter 16. När vi kom upp till hållplatsen var det huuur mycket folk som helst så jag gissar på att bussen inte kommit på ett tag, vi väntade i minst 20 minuter innan det äntligen kom en buss.
Trafiken nere i Sjöstan blev omdirigerad så bussturen med alla köer, vägarbeten och omdirigeringar tog minst 20 minuter också (2 stationer liksom) + att det var en SKRIKANDE unge hela vägen som var helt hysterisk.
Jag gick och la mig strax efter 21, helt slut, vilket fredagsmys va?
Från vårt vardagsrumsfönster...
Nathalie vaknade som vanligt med skrik och grin kl 5 imorse så jag hämtade in henne till sängen och hon måste ha somnat om för det gjorde jag rätt omgående.
Det händer mycket på hennes avdelning nu, många barn som byter avdelning eller har slutat, nya barn ska skolas in, pedagogerna har fått nya scheman och så bara det att jag lämnar henne på frukost och hämtar henne sent bidrar nog också till hennes sömnoroligheter. Men hon trivs ju så himla himla bra på dagis och det har inte märkts nåt på henne där förutom att hon blivit en gosegris, ska kramas och pussas hela tiden, men det ser dem nog inte som någon nackdel ;)

På Paulina märks det på andra sätt, hon har ju börjat på storbarnsavdelningen med endast 07:or och där pratas det kompisregler (inte slåss och bitas och sånt) och det är mycket aktiviteter och utflykter och hon har alltid så himla mycket att berätta efter en dag, hon trivs så sjukt bra!

Idag har vi varit med våra bästisar, Ida och Tilde i Sumpaland.
Vi har myst hemma hos dem, käkat på Donken, stortjejerna blev ansiktsmålade (Nathalie vägrade), fastnat i en hiss, skrattat, tjafsat, smällt ballonger, gråtit, busat, lekt i lekpark, slarvat bort napp, ätit klubba, åkt  pendeltåg, smockat in i en papperskorg m.m. m.m.
Det var 3 trötta tjejer som kom hem i eftermiddags, Nathalie har inte ens sovit lunch, och jag gjorde en äkta svensk husmansmiddag, kokta pärer med falukorv och löksås, så jävla gött!

Efter en massa tårar ser det inte ut som en fjäril längre
Nu är det dags att sova för imorrn vaknar dem väl snortidigt som vanligt och sen är det ett prinsesskalas hemma hos 4-åringen Felicia som är efterlängtat av en viss fröken här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar