måndag 20 augusti 2012

Glest

Mellan inläggen nu, tiden räcker liksom inte till, på gott och ont.
Dagarna svischar förbi och jag tycker vi är grymma på att få ihop livspusslet, jobb/dagis/familj.
Niklas har börjat laga mat här hemma (han är så illa tvungen ;P) och jag är grymt imponerad av honom.
Jag har gjort en matsedel så han (och även jag) slipper fundera ut vad vi ska äta när man kommer hem efter en arbetsdag med trötta och hungriga barn som även ska passa i lunchlåda och hittills har det funkat bra också (det har ju faktiskt gått 1 heeeel dag :P)

I helgen så hyrde jag och Niklas film, American Pie Reunion och 2 av Liza Marklunds filmer, nu har vi bara den sista filmen kvar som kommer nästa vecka.

Vi tog även tvärbanan till Globen då Paulina länge velat se igloon, haha, jag och Paulina tog en guidad visning inuti för 20 kr och då fick vi se var kungen/drottningen/prinsessan sitter innan de äntrar sina sittplatser samt sitta på deras platser.
Oriflame skulle ha ett stort event så vi fick ha på oss hjälmar vilket inte fröken gillade samt att det var så mörkt då de testade ljuset så det var svårt att se för henne.
Vi hade tänkt att hon skulle få gå på Disney On Ice i vinter så hon får vara med om ett evenemang, för Globen är rätt mäktig när det är fullt med folk och det är nåt evenemang, hon kommer att älska det!

Annars så väckte de oss vid 6 varje morgon, inte så trevligt, så jag gav igen imorse och väckte dem kl 6 och det var inte populärt, synd bara att de inte förstår :P

Och helgens bästa!
Jag "sprang" min första mil igår!
Varav 2 km var en PW uppvärmning till Eriksdalsbadet och sen jogg hela vägen till Liljeholmsbron där jag såklart åkte på en broöppning, vidare runt Årstaviken med avbrott för en kisspaus och kanske 1 km prommis till.
Och tiden då, 1 timme och 6 minuter. I vår grupp är maxtiden 78 minuter så nu känner jag mig återigen hoppfull inför Tjejmilen som går av stapeln på lördag nästa vecka :D

2 kommentarer:

  1. Åh vilka söta tjejer! Ligger litet paket på mitt bord som ska kompletteras - men det kommer allt närmare ert hem! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh så gölligölli Ni är då! Ser fram emot det!

      Radera