tisdag 7 augusti 2012

Första dan på jobbet

Det var en väldigt nervös Kikki som vaknade imorse.
Nathalie fick feber igår på hennes första dagisdag och den höll fortfarande i sig så Niklas var hemma med henne.
Eftersom han hade varit i Sundsvall igår så hade han en hyrbil som behövde lämnas tillbaka så jag fick köra in den till stan.
Jag är så van vid automat men detta var en manuell och jag var tvungen att fråga på vilken sida kopplingen satt, HAHAHAHA, när jag väl rullade iväg så gick det som smort ;)

På jobbet väntade en utbildningsdag, trodde att företaget som vi startat ett projekt med skulle vara där men det var VD'n som höll i en kurs om Personlig Utveckling istället.
Jag älskar verkligen den karln alltså, han är helt fantastisk!
Jag var dessutom näst äldst i gruppen, inget jag är van vid direkt men jag har klickat med en hel del så det känns sjukt bra!

Min mamma kom och mötte upp Niklas på dagis så han kunde åka iväg och jobba sina 7 timmar strax innan jag slutat så han kommer hem sent ikväll. Vi har det väldigt bra på så sätt att vi inte behöver VABa och förlora pengar på att vara hemma, jag får min första lön i september dessutom så snaaaaaart har vi äntligen dubbla inkomster igen.

Imorrn kommer företaget och går igenom allt teoretiskt så det kommer nog bli en lång och tung dag för mitt huvve som har bråkat med mig den senaste tiden. Jag hoppas det är vädret och underliggande nervositet som bidragit till denna hemska huvudvärk för jag mäktar inte med att ha huvudvärk varenda dag som jag hade i vintras.
Men iallafall så ska det bli kul och intressant imorrn och på torsdag är det liksom tänkt att vi ska köra igång på riktigt!
VD'n frågade oss vilken dag vi var mest nervösa över och alla svarade på torsdag, men då kontrade han med att dagens kurs var den tyngsta och mest jobbiga dag så torsdagen skulle gå som en dans, hoppas han har rätt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar