måndag 13 augusti 2012

Ny vecka

Vaknade runt 6-tiden av en ledsen Nathalie som väckte alla.
Jag stack iväg till jobbet strax efter 7.
Kommer iväg från jobbet 17.20, tar tunnelbanan till dagis.
Tjejerna sitter i sandlådan och leker med geggamoja och har inga som helst planer på att gå hem.
18.15 är vi på bussen hem. 18.45 är maten klar.
Sen kollade jag inte på klockan förrän 21 och där är vi nu nästan.
Jag hade en trevlig springdejt med Lina inbokad kl 20 men det sket sig skulle man kunna säga.

Fick hem papper från Tjejmilen idag, startnummer och tid för start, nu ska bara nummerlappen hämtas ut och sen är det bara att tagga!

När jag läste saga för Paulina idag så valde hon just en godnattsagobok som hon har och en av sagorna hon pekade på handlade om en pojke som varit stygg under dagen och på ena sidan visades olika exempel; Hällt jordnötssmör i lillasysters skor, hoppa sönder sängen, lerat ner sina nya skor, skrämt livet ur mormor, fått mamma att gråta m.m
Så skulle Paulina få välja vad hon tyckte var styggast.
Fått mamma att gråta.
Sen frågade jag henne vad det bästa med hennes dag varit och det var när Nathalie kom och kramade henne på dagis på eftermiddagen.
Ibland är de bra söta ändå! :)
Häromdan blev det lite tyst i köket och så hittar man det här liksom, tlöööött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar