söndag 26 juni 2011

Midsommar 2011

Vi tog bilen ut till Ingarö, jag körde såklart, och det var ju långa köer ganska lång bit, MEN, det rullade hela tiden så det var ganska smärtfritt ändå :)
Vi var först på plats, som alltid, och Paulina var så ivrig då kusin Isabella skulle komma för första gången.
Vi har firat på Ingarö sen Paulina låg i magen och nån gång innan det också så det har blivit som en tradition för oss :)
För varje bil som kom så sprang hon upp för den branta backen och skrek hennes namn men varenda gång så var det alltid någon annan.
När hon äntligen kom så gick dem hand i hand direkt och började leka.

En tjej hade med sig sin hund som Paulina var livrädd för, Nathalie däremot älskade hunden och blev helt till sig när hon fick vara nära den ;)
Det var jättekul att återse alla igen då man endast ses på midsommar, undantaget farmor och farfar då.
Det är ett superhärligt gäng med 40-50-talister som alltid har en tendens att bli lite överförfriskade om jag säger så.
Det bjuds på sillunch, annat till dem som inte äter såklart, jordgubbstårtor, och sen grillat till middag och MASSA alkohol.
Nytt för i år var en tipspromenad, vi kom 2:a jag och Niklas trots att Niklas googlade på hälften av svaren :P
Hur klarade man sig utan smartphones innan?

Det blev såklart dans runt stången också, vi klädde den när vi kom fram och jag gjorde även en liten krans som alla vi 3 tjejer turades om att ha på sig, en aning liten men vi fastnade på bild iaf.
Paulina var den som orkade dansa längst, jag gav upp rätt snabbt, jobbigt att dansa med Nathalie i famnen.
Alla utom 1 var med och dansade i ringen och det är faktiskt rekord så det var kul att se!
Nu ser jag fram emot nästa års midsommarfirande när även Nathalie kan springa runt och busa.
 Finaste midsommarflickorna
Fotograf: Paulina ;)
Älskar hunden!
Hunden skäller högt ;)
Efterlängtad kusin
Massa dans!
Perfekt läge, utsikten är grotesk (underbar)

1 kommentar: