torsdag 20 januari 2011

Update

Sist jag skrev så var jag väldigt förtvivlad.
Nathalie kaskadkräktes även den kvällen så jag beslöt mig för att ringa BVC på måndagen.

Niklas började jobba efter 5 veckors ledighet och jag lämnade på dagis.
Vi hann med en tidigare buss och hon sa hejdå nästan på en gång när vi kommit in på dagis.
Överinskolningen är klar och Paulina njuter i fulla drag av alla nya leksaker. Hon har utsett en favoritfröken också så det känns skönt.
Min svägerska och Ebba kom på besök.
Jag ringde till BVC och kom fram när telefontiden nästan var slut, det fanns liksom inget kösystem så man fick ringa upp gång på gång.
Vi fick en tid kl 17 för att kontrollera viken framför allt.

Jag och Ullis strosade till grekiska kolgrillen (min favvo) och avnjöt en god lunch och massa trevligt prat om allt och inget. Sen var det dags att hämta våra stora tjejer på dagis.
Paulina brukar alltid strula vid hämtning men det gick så himla bra och inget tjafs så det var en härlig överraskning. Vi gick ner på ICA och handlade lite mellis eftersom vi skulle till BVC så sent.
Gick och gungade tills Nathalie blev missnöjd i vagnen och fick komma in tidigare på BVC.

När jag lade Nathalie på vågen och såg siffrorna 4500 så sa jag bara: - Fy faan vad skönt! och en av sköterskorna sa: - Det där kom från hjärtat iallafall!
Hon hade alltså gått upp 300 gram på 5 dagar, likasom vid födseln, och det var mer än vad hon hade behövt egentligen så alla kaskadspyor kom för att hon var för mätt helt enkelt :)
Dumma mamma som inte fattade det!



I tisdags ringer dem från dagis på morgonen.
Paulinas favoritfröken är magsjuk.
Vi skulle ha haft föräldrafika då så det blev inställt så Niklas och Paulina gick själv till dagis.
När dem gått ringer dagis igen, en till fröken är magsjuk + att den 3:e VABar så det återstår en fröken som Paulina knappt träffat...
Vi beslutade att Paulina skulle vara hemma, vi ville inte utsätta henne för det då hon blivit så ledsen när hennes favoritfröken bara lämnat rummet innan.

Så vi tog oss till Sickla och Andy's Lekland. Hade inte varit där på över 1 år så det var kul att gå dit igen.
Dock är man ju inte världens smidigaste med 20 extra gravidkilon (har bara lyckats gå ner 10 kg...) på kroppen och inga magmuskler så orientera sig runt därinne var inte det lättaste för mig. Åkte även rutschkana med henne men jag hade tights på mig så det gick alldeles för fort ner och jag landade helt fel och det small till i ryggen.... Paulina njöt i fulla drag iaf :)

Igår hämtade Niklas och Paulina hennes farmor och farfar på Arlanda, planet landade 6.30 så dem var uppe tidigt. Själv vaknar vi kl 9 och har inte hört ett skvatt :P
Precis när jag satt mig i soffan för att ge Nathalie mat så ringer det på dörren.
Jag öppnar dörren ytterst lite och ber om att få sätta på mig kläder innan dem får komma in, haha!
När familjen återigen var samlad gick vi till BVC, vi hade en tid inbokad.
Nathalie hade gått upp ytterligare 45 gram och sköterskan gav naveln en omgång till, känns som att den aldrig kommer att läka ihop :(
Paulina matade ankorna efteråt som hon längtat efter att få göra.

Vi har haft slutbesiktning på lägenheten och nu kommer dem för att åtgärda alla fel.
Det kommer att komma olika hantverkare till och från i 3 veckors tid så det gäller att ha dörren i serviceläge så dem kan komma in om det inte är någon hemma.
Ska bli skönt att få allt fixat så man (läs Niklas) slipper tänka på det och gå och leta fel överallt....

Vi har inte fått post på väldigt länge men igår rasslade det till i brevlådan, brev som skickades för 2 veckor sen låg däri, vet inte vad Posten har hållt på med...
Fick även 2 paket, CDON med alla filmer som jag beställde till Paulina (hon blev överlycklig) och ett från Panduro som jag fick gå och hämta ut med bokstäver och fjärilar.




Inatt har jag sovit som en kratta då vi legat alla 4 i sängen och jag på den minsta delen av sängen, jag som är störst för tillfället :P
Klev upp halv åtta tror jag men var så trött så jag och Nathalie gick och la oss igen medan Niklas och Paulina åkte till dagis och jobb.
Klev upp halv tolv, men det var nog välbehövligt att sova annars hade jag inte sovit så länge.

Imorrn är det fredag och då ska jag träffa Hanna och Elias.
På lördag kommer Paula med familj hit på fika och på söndag kommer Hannah med familj hit på middag.
Känns skönt att vardagen börjat igen och att få vara själv med Nathalie och kunna göra som man vill när man vill hur man vill.

Många tror att vi köpt en ny vagn men vi köpte den när Paulina var 7 månader som en sittvagn men vi fick även med en hård babylift som äntligen fått komma till användning :)

1 kommentar:

  1. Sv; Vad snäll du är. Det som är synd med nätet är bara att de kan se så fina ut på bild men sen inte leva upp till förväntningarna när man får hem dem.

    Det bästa är ju ändå när man kan hitta de i affären och prova där.

    SvaraRadera