fredag 28 januari 2011

Fredag

Ingen rast och ingen ro.
Det är verkligen fullt upp hela tiden, inte för att jag klagar, men det vore lite skönt att inte ha över 100 blogginlägg att läsa och massa mail och sånt att svara på och kunna skriva här när det händer nåt skoj och inte låta det bli så långa inlägg..



Förra helgen hade vi trevligt besök och Nathalie fick presenter, även Paulina fick en storasysterpresent :)

I måndags hade vi gulliga Fotograf Emelie Ohlsson här på besök.
Hon fotade mina 2 tjejer. Inte dem bästa modellerna direkt. Nathalie hade varit jätteglad hela dan, men när Emelie kom så var hon gnällig under i princip hela sessionen. Paulina sprang fram och tillbaka i lägenheten och gömde sig och så fort hon kom nära så att Emelie kunde fota henne så vände hon ryggen till och skrattade.
Ska bli kul att se bilderna som jag ev skulle få kika på ikväll.
Här har hon lagt ut 2 bilder.
Emelie var här i några timmar och vi pratade en massa och fikade. Fast Paulina åt upp mitt fika så jag drack bara vatten :P

I tisdags var jag hos tandis, 650 spänn för en undersökning som inte ens tog 10 minuter. Min tandis hade 4 veckor kvar till bf så det var hennes sista arbetsvecka och när hon fick se Nathalie så längtade hon ännu mer efter sin flicka i magen :)
Shoppade en massa reafynd till tjejerna, en Pippi-regnjacka för under hundringen till våren på dagis, tights till dem båda, svårt att hitta tighta byxor till min lilla kråka som är så smal men hittade ascoola treggings på KappAhl.



I onsdags träffade vi Hanna, Danny och Elias och tog en prommis i det iskalla och avslutade med en god lunch. Vi bestämde att vi ska gå på babysim tillsammans i vår, suuuupermyyyys!

Igår var det "föräldrafika" på Paulinas nya avdelning. Fick se alla lokaler och ställa alla frågor jag hade. Paulina stormtrivs verkligen!

Idag har fina Tina varit här. Vi hade massor att prata om och det var så skönt att få prata ostört för en gångs skull :) Hon följde även med mig till dagis när jag skulle hämta Paulina. Hämtningen gick inte lika smidigt som den brukar så Tina fick rycka in och säga att Paulina fick följa med henne hem och då kom hon med svansen mellan benen. Testade att ha Nathalie i sele och Paulina i vagnen. Nathalie sov gott, men jag höll på att svettas ihjäl då det tog så lång tid.
Dagen avslutades med våfflor, eller dåfflor (tofflor) som Paulina säger.



Helgen bjuder på fika med Christel och en playdate med grannen Charlie.

Till veckan ska vi få nya tapeter i vardagsrum/kök och halva hallen då den tapeten vi har nu är slut (vi har fuktskador och luftbubblor) samt få en skitsnygg fondtapet, den med palmerna ska äntligen bort!

2 kommentarer:

  1. Åh så söt! Var har du köpt hjärtbodyn? VILL HA!! /C

    SvaraRadera
  2. Det var sååå kul att träffa dig sötaste vän! Nathalie är helt bedårande, precis som Paulinis och du <3 TUSEN TACK för de underbara presenterna!!!! Vi måste ses snart igen! Puss å kramen

    SvaraRadera