onsdag 12 januari 2011

1-månadskontroll

Vikt: 4200 gram
Längd: 57,5 cm
Huvudomfång: 38,2 cm

Hon har vuxit bra på längden, inte konstigt att strl 56 sitter tight :P
Dock har hon bara gått upp 200 gram på 3 veckor, sist hade hon gått upp 300 gram på 5 dagar så kurvan dippar...
Nu ska hon få ersättning efter varje amning, vill inte ge upp amningen ännu, 50 ml sa BVC-sköterskan men hon slukade lite mer än 60 ml nyss.
Jag hade ett annat alternativ också, att amma varannan timme dygnet runt och det vägrar jag, har fortfarande väldigt ont och jag skulle aldrig utsätta mig själv för nåt dylikt.
Naveln har fortfarande inte läkt ihop så BVC-sköterskan lade på nån salva och petade runt...
Vi fick tid för återbesök om 1 vecka så då hoppas jag att både naveln har läkt ihop och att hon gått upp i vikt.

1 kommentar:

  1. Vår lilla snäcka har haft en konstant viktuppgång på 80gram i veckan från födsel fram till två år. Nu har det nog planat ut ytterligare - hon väger inte ens 12 kg ännu. Så det finns de som inet ökar så mycket, men som växer och utvecklas sunt och fint ändå. Hoppas ni får lugnande besked och att ni får må bra. KRAM!

    SvaraRadera