söndag 16 januari 2011

Hur det går?

Tjaa, inte så bra tyvärr.
Vi köpte BabySemp 1 på pulver för att det är så mycket billigare än tetrorna.
Dem 2 senaste dagarna har hon kaskadkräkts upp hela dagsintaget över mig och sig själv..
När hon får dricka från tetra, också BabySemp 1, så får hon behålla det.
Läste på innehållsförteckningarna på dem båda och det är inte identiskt lika innehåll, men det är nog för att det ena är pulver och det andra inte...
Ska ringa till BVC imorrn och höra hur jag ska göra.
Det känns så pissigt att man kämpat så hårt med att få i henne mat som hon sen bara kräks upp.
Tillbaka på ruta ett liksom.
Hon har säkert inte gått upp många gram :(

3 kommentarer:

  1. Nej, vad besvärligt med maten. Tänk att mat som ens lilla bebis inte får behålla faktiskt sårar en, hela mammasjälen som man har fått.

    Men nu, till din dröm! Jag kan inte sluta skratta! Det var ju hur kul som helst. Kanske lite synskt också - för jag är väldans bra på att bjuda in mig själv :) haha. Ta saken i egna händer liksom. Men inte gravid, no no no. Ingen flicka än. Jag skulle förstöra en hel värld för Love med en bebis om si så där åtta månader. Och min också för den delen. Man vill ju inte såra liksom. Tiden, den måste vara rätt när man har en känslig liten småkille som jag har. Morsgrisen.

    Hoppas att det löser sig med maten. Kanske byta helt. Jag vet att Abbe har problem med viss ersättning. Det enda som gick ner i hans arma lilla ursöta bebiskropp till en början var HIPP. Den finns inte överallt, mest på storbutiker som coop. Lycka till!
    Kram från Carolina, Abbe och Love
    http://korvmedbröd.nu

    SvaraRadera
  2. Nej nej nej vad jobbigt för er. Har inga som helst goda råd att komma med, men hoppas innerligt att det vänder snart. Kan tänka mig att du känner både stress och oro. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Fy vad jobbigt det låter! En tanke bara, pulvret skakas ju, och då bildas det mer luft i flaskan. Kanske är det som får henne att kräkas? En kompis hade det problemet med sin dotter och hon blandade alltid i pulvret försiktigt med en gaffel för att det inte skulle bildas så mycket luft i flaskan. Värt att prova iallafall! :)

    Hoppas det blir bättre snart! Ta hand om er!

    SvaraRadera