tisdag 11 januari 2011

Nathalie

Dagens outfit. Goes 80's. (Min mamma stickade denna till min äldsta lillebror)
Idag är hon 4 veckor gammal. Tiden går inte alls fort. Eeeeeeeeeh..... JOHO!
Det har hänt mycket på så kort tid.
Hon sover fortfarande hela nätterna igenom, har hänt att hon vaknat 1 gång för mat, men även det är helt okej.
Kruxet är bara det att det tar lång tid för henne att somna när vi väl lägger oss för natten, det blir alltid in mot småtimmarna trots att hon då varit vaken i princip hela kvällen.
Hon sover inte så länge på dagarna heller om vi är hemma, små powernaps bara.
Hon älskar att åka bil och vagn, hon bara sover :)

Hon fäster blicken väldigt bra och gör gärna en massa roliga miner.
Hon har även blivit lite (läs: en hel del) skrikig, allra helst om hon kommer till Niklas.
Och då kommer det tårar från hennes små ögon
En kväll var hon så galen att hon inte ens kunde ta tag i tutten så jag tog fram en nappflaska, värmde lite ersättning och hon tog den helt utan problem. We ♥ MAM.
Nu finns det hopp för mig att kunna åka iväg nån kväll med gott samvete utan att ha en bäbis fastklistrad vid mig, för det är endast kvällstid det händer.
Lite lite problem med magen har hon, inte alls så som det var med storasyster tack och lov!


Och till det mest fantastiska, hon LER, jag blir tårögd varenda gång för hon är så förbaskat söt när hon gör det ♥

Vi har ställt henne i kö på dagis nu, hon har ju syskonförtur så vi vet att hon får en plats men att-göra-listan är till för att bockas av så förutom det så har hon blivit folkbokförd och fått ett namn, faderskapspapper borde komma imorgon som ska fyllas i, hon har fått en Trygga Barn-försäkring, hon har fått konton och depå på banken och dopet har börjat planeras lite smått. Imorgon ska vi till BVC på 1-månadskontroll.

1 kommentar:

  1. Hon är jättefin! Det är så roligt med bilder också!

    hälsningar
    http://korvmedbröd.nu/

    SvaraRadera