tisdag 6 juli 2010

♥ V.20 ♥


Niklas tog den första bilden, han förstår inte riktigt vad han ska få med på bilden som synes, alla hans ser likadana ut.

Nu har jag kommit halvvägs enligt antal veckor men om man ska räkna dagar så har jag en vecka kvar tills jag är halvvägs = 140 dagar kvar :)

Bäbisen är nu runt 23 cm och väger 300-350 gram. Efter denna vecka så kommer den att växa mer och mer per vecka (och även jag) och nu är det individuellt för varje gravid hur mycket vi växer.

Jag kan se h*n utanpå magen när h*n håller på därinne och ibland är magen helt sned.

Nästa steg blir att ringa barnmorskan och boka en tid inför v.25 då jag ska mätas och vägas och det ska lyssnas på hjärtljud m.m.
Har inte varit där sen inskrivningen och som omföderska blir kontrollerna mer sällan.

2 kommentarer:

  1. åhh va mysig mage du haar :) hihi... lillbäsen..
    kraam! /Ida

    SvaraRadera
  2. Fin mage ♥
    Kramar Lina

    SvaraRadera