lördag 3 juli 2010

RUL

Vi hade tid kl 11 på SÖS.
Vi var där 10.30 för man kanske kunde få komma in tidigare??
Klockan blev 11, klockan blev 12 och möjligtvis 12.30 förmodligen mer innan vi fick komma in och titta på våran bäbis.
Jag var kissnödig så inåt då jag hade hållt mig sen kl 10 och det syntes på skärmen så man kunde se klart och tydligt allt hon visade.
När vi var på RUL med Paulina så låg hon och sov och man fick liksom inte se så mycket, men det här är en riktig vilde, det började med att h*n sög på tummen, hur sött var inte det?
Sen åtföljdes det av kullerbyttor, slag och spark om vartannat.

Hon mätte allt som ska mätas och kontrollerade att hjärnan, hjärtat m.m. såg bra ut och fungerade som det skulle.

Moderkakan låg i bakvägg, vilket jag listat ut för längesen då jag känt h*n så pass länge nu.
Kruxet var bara det att den låg liite för lågt och eventuellt ligger den i vägen för utgången, fanns ingen läkare på plats som kunde undersöka så vi ska få en ny tid i v.28 då det även görs tillväxtultraljud och att vi får se könet!

Barnmorskan försökte verkligen leta efter könet massor med gånger, men antingen så hade h*n handen i skrevet (typiskt grabbar ;)), eller hade benen i kors, eller tröck ut med rumpan så det gick verkligen inte. Min besvikelse var rätt stor efteråt och frågan är ju om jag pallar vänta i nästan 10 veckor innan jag får veta?

Bilderna suger i kvalitet men det är dem enda vi har och dem var gratis också så det är väl bara att gilla läget.

1 kommentar:

  1. Underbart ju! <3 Även fast ni fick vänta galet länge och att ni inte fick veta könet än. Men tids nog! :) Roliga planer du har för nästa vecka, vill också till Ullared! Dags för oss att åka dit nångång också tycker jag ;) Saknar dig massor, hoppas vi kan ses snart. Puss å kram darling!

    SvaraRadera